شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
وزیر کشور:
عجب شیر پرس - وزیر کشور با تاکید بر مشارکت مردم در همه بخش‌های کشور گفت: مردم باید در همه امور به صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد شوند.
مردم باید در همه امور وارد شوند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی فضلی وزیر کشور در یادواره شهدای دولت در تبریز با بیان اینکه صاحبان اصلی حکومت و انقلاب مردم اند افزود: اگر دولتی مبتنی بر رای و اعتماد مردم داشته باشیم همه مشکلات کشور حل می‌شود.

او با اشاره به ایستادگی ملت در مقابل فشار‌های بین المللی و پافشاری بر آرمان‌های والای خود در چهل سال گذشته خاطرنشان کرد: همه باید به دنبال کارآمدی و رضایتمندی مردم باشند.

وزیر کشور تصریح کرد: امروزه روند گسترش انقلاب اسلامی و الگو‌های رفتاری ما در حوزه مقاومت و ظلم ستیزی در همه کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما باید در سایر بخش‌ها نیز برای جهان الگوسازی کنیم.

او افزود: رسالت ما بسترسازی و زمینه سازی برای تحقق عدالت جهانی است و باید با تلاش و کوشش و توکل بر خدا این مسیر را طی کنیم.

رحمانی فضلی همچنین علت عقب افتادگی تاریخی کشورمان را شکل نگرفتن واقعی دولت‌ها و اختلاف بین ملت‌ها و دولت‌ها دانست.

او در همین زمینه با تقسیم تاریخ ایران به سه مقطع قبل از مشروطیت، مشروطیت و انقلاب اسلامی افزود: در دو مقطع قبل از انقلاب دولت به معنای واقعی بر اساس ادبیات سیاسی امروزی در کشور وجود نداشت، اما در سال ۵۷ امام راحل به دولت مشروعیت داد و با قانونگذاری و حضور حقیقی مردم در انتخابات، همه ارکان نظام در اختیار ملت قرار گرفت.

او افزود: قبل از انقلاب اسلامی، همیشه دولت‌ها بنا به تغییرات و تحولات منطقه‌ای دچار فروپاشی می‌شدند و از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تضاد بین دولت و ملت حاکم بود و ملت‌ها هیچگاه به دولت‌ها اعتماد نداشتند.

وزیر کشور ادامه داد: با پیروزی انقلاب و با اعتمادی که مردم به امام داشتند سابقه تاریخی تضاد بین مردم و دولت رفع و به نظام مشروعیت داده شد.

او اضافه کرد: تداوم این مقبولیت و مشروعیت زمانی است که ما بتوانیم کارآمدی دولت و رضایتمندی مردم را محقق کنیم.

فضلی هفته دولت را فرصتی برای بررسی عملکردها، ارایه گزارش کار و تجدید میثاق با شهدا دانست و افزود: باید در این هفته بررسی شود که دولت در یک سال گشذشته چقدر برای تقویت مقبولیت و مشروعیت و اعتماد و سرمایه اجتماعی گام برداشته است.

وزیر کشور ادامه داد: باید نقاط ضعف، آسیب و قوت و منابع و امکانات کشور دولت را در این هفته بازنگری و خود را برای تقویت بیشتر تجهیز کنیم.

اوهمچنین آذربایجان شرقی را استانی موفق و پیشرو در همه شرایط در طول تاریخ خواند و از مسئولان این استان خواست پیشگام الگوسازی برای سایر استان‌های کشور باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: