پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
عجب شیر پرس - نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات فعلی کشور به عدم اجرای قوانین از سوی مسوولان باز می‌گردد، گفت: دستگاه قضایی نسبت به برخورد با دانه‌درشت‌ها کوتاهی نکند.
دستگاه قضایی نسبت به برخورد با دانه‌درشت‌ها کوتاهی نکند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی اظهار داشت: خوشبختانه قوه قضائیه در این روزهای اخیر با حضور آیت‌الله رئیسی تحرکات خوبی را نسبت به برخورد با مفسدان اقتصادی شروع کرده است و براساس نظرسنجی‌ها رشد کاملا محسوس اعتماد عمومی به این قوه در حال شکل‌گیریاست.

وی در پرسش به سوالی مبنی بر اینکه برخورد این روزهای دستگاه قضایی نسبت به مفسدان اقتصادی به ویژه دانه‌درشت‌ها چه تاثیری بر اعتمادسازی مردم به قوه قضائیه دارد، تصریح کرد: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر به پرونده‌ها و گزارش‌هاییکه به این قوه ارجاع داده شده است به ویژه مواردی که نمایندگان مجلس منعکس کردند، رسیدگی شود.

باید مسوولان قضایی به تخلفات دولت نسبت به اجرای قانون رسیدگی کنند

وی در ادامه افزود: دولت تخلفاتی را در اجرای برخی از قوانینانجام داده است و در بعضی از دستگاه های اجرایی یک مسیر انحرافی را شروع کردند، مثلا عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج که حدود یک‌سال پیش مجلس شورای اسلامی گزارش آن را به قوه قضائیه ارجاع داده بود به آن اهمیتی داده نشده است و همین کم‌کاری دولت نسبت به این مسئله سبب تضییع حقوق عامه می‌شود که باید مسوولان قضایی به آن رسیدگی کنند.

دستگاه قضایی نسبت به برخورد با دانه‌درشت‌ها کوتاهی نکند

نماینده مردم تبریز ادامه داد: ریشه برخی از مشکلات فعلی کشور به عدم اجرای قوانین از سوی مسوولان باز می‌گردد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به محورهای عمده مردم که از دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد انتظار دارند، اشاره و اظهار کرد: قطعا مردم از قوه‌قضائیه انتظار دارند که در برخورد با مفاسد اقتصادی خصوصا کسانی که از عوامل اصلی و ریشه‌های این جریانات هستند، مماشاتی نداشته باشد.

اصلاح در درون دستگاه قضایی باید شکل بگیرد

سعیدی در ادامه همین مبحث افزود: انتظار دیگری که مردم از دستگاه قضایی دارند این است که اصلاح در درون دستگاه قضایی شکل بگیرد تا عدالت به معنای واقعی کلمه اجرا شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: