سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
عجب شیر پرس - فرماندار تبریز گفت: طرح و زوج فرد هم‌اکنون و به صورت ارشادی تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود ولی از آن تاریخ به بعد به صورت رسمی در هسته مرکزی این طرح اجرایی شده و دوربین‌های شماره‌زن نیز برای این خصوص نصب شده است.
مترو تبریز همچنان در ایستگاه وعده افتتاح

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، بهروز مهدوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: در سال ۱۳۶۰ در چنین روزی شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقان کوردل ترور شده و به درجه شهادت نائل شدند.

وی افزود: شهید رجایی و باهنر بنابه فرمایش امام راحل الگوی علم، تقوا، ساده‌زیستی و پاکدستی بوده و از این‌رو شهادت آنها به عنوان هفته دولت (هفته خدمت و خدمتگزاری) نامگذاری شده است.

فرماندار تبریز بیان کرد: امام راحل فرموده‌اند که رجایی و باهنر شهیدانی هستند که در جبهه‌ها علیه قدرت فاسق همرزم بودند.


نیمی از جمعیت آذربایجان‌شرقی در تبریز ساکن هستند

وی ادامه داد: شهرستان تبریز پنج درصد مساحت کل استان و ۴۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود به طوریکه از مجموعه ۴ میلیون جمعیت آذربایجان‌شرقی تقریبا نیمی از جمعیت در تبریز هستند.

مهدوی خاطرنشان کرد: شهرستان تبریز از نعمت، برق، گاز و مخابرات برخوردار است که فقط سه روستای زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز بی‌بهره هستند.

وی متذکر شد: ۷۸۹ پروژه به مناسبت هفته دولت افتتاح شد که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار بود که سهم تبریز از این پروژه‌ها، حدودا ۲۲۸ پروژه بود که افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

فرماندار تبریز یادآور شد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان، شاهد بهره‌برداری از تولید بنزین یورو ۵ (برای حفظ محیط زیست) با ۵ هزار میلیارد تومان بودیم که این نوع بنزین از نظر استاندارد جهانی در سطح بالایی است.

مهدوی اضافه کرد: در مجموع و در بخش‌های مختلف اعم از جهاد، راه، بهسازی و آسفالت روستایی شاهد افتتاح ۲۲۸ پروژه بودیم که الحمدالله به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد عمران و آبادانی روزافزون هستیم.

وی ابراز کرد: برای اتمام خط یک قطار شهری ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شد همچنین پروژه‌هایی از قبیل بزرگراه سهند به تبریز و قطار تبریز به میانه تا بستان‌آباد پیگیری‌های لازم انجام گرفته و تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

فرماندار تبریز، اقدامات در خصوص لایروبی و مسیرگشایی سیلاب در تبریز مورد اشاره قرار داد و گفت: تقریبا کارهای خوبی انجام گرفته است، چراکه سیل‌های اخیر می‌توانست حادثه‌ساز شود ولی اقدامات انجام گرفته مانع خرابی و خسارت شد.

وی ادامه داد: ساماندهی و بازسازی بازار به خصوص سرای دو درب در اولویت قرار گرفت و اکنون تعمیر و بازسازی شده و خسارت افراد خسارت‌دیدگان که مغازه خود را بیمه کرده بودند نیز در اسرع وقت پرداخت شد.

مهدوی در ادامه سخنان خود متذکر شد: از بازاریان می‌خواهیم تا مغازه‌های خود را حتما بیمه کنند.

وی همچنین به معضل نخاله‌ها در تبریز اشاره‌ای کرده و اذعان داشت: چهار نقطه برای نخاله‌گاه تعیین شده تا زباله‌ها و پسماندها دیگر به رودخانه‌ها ریخته نشود.

فرماندار تبریز یادآور شد: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های سال‌جاری است که به خاطر ترافیک بالا مصوب شده است و هم‌اکنون به صورت ارشادی تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود ولی از آن تاریخ به بعد به صورت رسمی در هسته مرکزی این طرح اجرایی شده و دوربین‌های شماره‌زن نیز برای این خصوص نصب شده است.

وی بیان داشت: اخیراً شاهد مشکل قطعی آب در تبریز بودیم که برای این منظور در هفته دولت ۳۲ میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب افتتاح شد ولی همچنان در کنار افتتاح پروژه‌ها، موضوع الگوی مصرف اهمیت زیادی دارد.

مهدوی تاکید کرد: امنیت شهرستان تبریز از نظر شاخصه‌های امنیتی در سطح بالایی است که بخش عظیم آن به خود مردم برمی‌گردد و بخشی نیز به زحمات نیروهای انتظامی و امنیت بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه امید است تا میز خدمت‌ها برگزار شده و موفقیت‌آمیز باشد تا مشکلات مردم حل شود، اضافه کرد: ما هیچ فاصله‌ای حس نمی‌کنیم و برای شنیدن حرف مردم به روستا و شهرهای زیادی می‌رویم.


هیچفرد،گروه و شخصی حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کند

فرماندار تبریز تذکر داد: انتخابات در دوم اسفند ماه برگزار می‌شود که همه ما در این خصوص وظیفه رعایت قانون را داریم و با توجه به اینکه وزارت کشور تنها دستگاه مجری انتخابات است، از این‌رو با همراهی هیات‌های نظارت این انتخابات را در فضای امن، سالم و رقابتی برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که تمایل دارند تا در انتخابات شرکت کنند، باید به یاد داشته باشندکه ما مُرّ قانون را رعایت خواهیم کرد به طوریکه روز ثبت‌نام و تبلیغات به صورت دقیق مشخص شده است و اگر هفت روز تبلیغات کم است، باید به قانون مراجعه شود، چراکه هفت روز را قانون انتخاب کرده است.

مهدوی در ادامه افزود: هیچ فرد،گروه یا شخصی حق ندارد تا از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: