شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: قبل از راه‌اندازی بخش‌های خون، 30 درصد از مرگ و میر بیماران خونی در اورژانس‌ها اتفاق می‌افتاد.
قبل از راه‌اندازی بخش‌های خون، 30 درصد از مرگ و میر بیماران خونی در اورژانس‌ها اتفاق می‌افتاد
  به گزارش عجب شیر پرس به نقل ازایسنا،  محمد حسین صومی در حاشیه مراسم قدردانی از کارمندان و پرستاران نمونه بخش خون مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت فیزیکی و خدماتی بخش‌های خون در بیمارستان‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر اظهار کرد: قبل از راه اندازی بخش خون بیمارستان کودکان، اکثر همراهان بیماران از صف طولانی شیمی درمانی گله‌مند بودند. 
 وی افزود: با توجه به مطالبه بیماران و درد و رنجی که خانواده‌ها متحمل می‎شوند،  قبل از بازسازی و احداث واحدهای جدید مرکز آموزشی و درمانی کودکان تصمیم گرفته شد تا نقشه عوض شده و بخش مجزایی نیز به منظور استقرار بخش خون، درمانگاه تالاسمی و هموفیلی در نظر گرفته شود. 
وی بیان کرد: بخش خون، شیمی درمانی، درمانگاه جامع هموفیلی و تالاسمی در مرکز آموزشی و درمانی شهید قاضی تبریز نیز در ادامه این اقدامات راه اندازی شد. 
صومی متذکر شد: با انتقال بخشی از بیمارستان کودکان به بیمارستان تازه تاسیس مردانی آذر در آینده صف انتظار برای شیمی درمانی و سایر خدمات کاهش می‎یابد، همچنین در کنار این بیمارستان خیرساز، یک بیمارستان 200 تخت خوابی سرطان نیز تاسیس می‎شود. 
 وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز آموزشی درمانی الزهرا نیز اقداماتی برای بیماران خونی انجام شد، قبل از این اقدامات، بیماران مبتلا به سرطان مجبور به مراجعه به بخش خصوصی می‎شدند و این فاجعه بود. 
 وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معتقد هستم هیچ کس نمی‎تواند پاداش کار خیر افراد نیکوکار را دهد، خاطرنشان کرد: باید بدون فکر کردن به هدف و پایان کار از تمامی لحظات زندگی لذت ببریم. 
در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از کارمندان نمونه تجلیل شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: