سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
سفیر چین:
عجب شیر پرس - سفیر چین گفت:مسئولان ایران و چین تلاش می‌کنند تا اقدامات آمریکا تأثیر منفی بر همکاری‌های دو کشور نداشته باشد و سفر آتی ظریف به چین نیز در این راستا انجام می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چانگ هوآ سفیر چین امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، اظهار داشت: آذربایجان شرقی اولین استانی است که بعد از حضورم در ایران و با توصیه ظریف مبنی بر سفر به مناطق مختلف این کشور، به آن سفر می‌کنم.
چانگ هوآ با اشاره به اینکه تبریز یکی از شهر‌های مهم در تاریخ مبادلات شرق و غرب در جاده ابریشم است، افزود: تبریز، امروز هم یک شهر مهم است و همواره نقش شایسته‌ای در مبادلات فرهنگی ایران دارد.
او با قدردانی از حمایت مسئولان آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاران چینی فعال در استان، اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران شرکت‌های چینی مستقر در این استان، ایرانی هستند و من نیز در بازدید از چند شرکت تأکید کردم که ما باید در توسعه اقتصادی و اشتغال این منطقه نقش داشته باشیم.
سفیر چین با بیان اینکه کشورش همواره مخالف اقدامات یکجانبه‌گرایانه و زیاده‌خواهانه آمریکا بوده است، افزود: مسئولان ایران و چین تلاش می‌کنند تا اقدامات آمریکا تأثیر منفی بر همکاری‌های دو کشور نداشته باشد و سفر آتی ظریف به چین نیز در این راستا انجام می‌شود.
او با اشاره به طرح احیای جاده ابریشم، خواستار نقش‌آفرینی تبریز در این زمینه شد و گفت: تبادلات بین استان‌های ایران و چین از اهمیت زیادی برخوردار است و من شرکت‌های چینی را به حضور در تبریز و فعالیت در این استان تشویق خواهم کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: