سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
عجب شیر پرس - رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور گفت: همزمان با هفته دولت از 25 پروژه فرودگاهی با ارزش یک هزار و 600 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.
بهره‌برداری از 25 پروژه فرودگاهی به ارزش 1600 میلیارد ریال در کشوربه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، سیاوش امیرمکری اظهار داشت: این پروژه‌ها در فرودگاه‌های اردبیل، لارستان، گناآباد، بجنورد، مهرآباد، شاهرود، رشت، بوشهر، زاهدان، مشهد و شیراز تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این پروژه‌های از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تامین شده است، افزود: چند سالی می‌شود که شرکت فرودگاه‌های کشور اعتبارات و هزینه‌های خود را تامین می‌کند و اعتبارات استانی در طرح‌های این مجموعه نقشی ندارند و اگر هم داشته باشند بسیار ناچیز و کم رنگ است.

امیرمکری با تاکید بر اهمیت زیرساخت‌ها در نه تنها محدوده‌های فرودگاهی بلکه ایمنی پروازها تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور به امور عملیاتی، عمرانی و بهسازی مجموعه‌های تحت مدیریتش اهمیت ویژه‌های قانل بوده و این امر را در تمام برهه‌ها در دستور کار خود دارد.

این مقام ارشد کشوری در حوزه هوایی کشور اضافه کرد: در حال حاضر 62 پروژه در 26 فرودگاه کشور و با اعتبار 8 هزار و 600 میلیارد ریال در حوزه توسعه و بهسازی در دست اقدام است.

وی از تصویب 52 پروژ بهسازی و ابنیه عوامل پروازی طی امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌های در مرحله برنامه‌ریزی و تعیین پیمانکار می باشد که در 35 فرودگاه و با اعتبار 8 هزار و 800 میلیارد ریالی تعریف شده است.

امیر مکری گریزی همچنین به طرح‌های هوانوردی حوزه مدیریتش زد و افزود: تامین تجهیزات هوانوردی فرودگاه‌های کشور نیز در 41 پروژه با 3 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور از مرکز کنترل فضایی کشور و تجهیز اتوماسیون فرودگاه مهرآباد به همراه چهار فرودگاه دیگر را از مهم‌ترین پروژه‌های فرودگاهی کشور نام برد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: