پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به لایحه شورای شهر تبریز مبنی بر تغییر کاربری فضای سبز و اجرای پروژه مشارکتی تجاری به جای آن، گفت: شورای شهر نمی‌تواند کاربری فضای سبز را تغییر دهد.

به گزارش عجب شیر ما: محمدصادق پورمهدی  در گفت‌وگو با  فارس  با بیان این مطلب اظهار داشت: روز گذشته دو پرونده مربوط به تغییر کاربری فضای سبز در ماده 5 بررسی شده که هر دو مورد این پرونده‌‌ها با رای منفی رو به رو شد.

پورمهدی ادامه داد: شورای شهر به هیچ عنوان نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند و برای تغییر کاربری فضای سبز به طور یقین رای ماده 5 ملاک عمل است.‌

وی با اشاره به مخالفت استاندار آذربایجان‌شرقی با تغییر هرگونه کاربری فضای سبز در تبریز تصریح کرد: خوشبختانه از وقتی آقای جبارزاده بر مسند استانداری آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند طی این دو سال به هیچ عنوان تغییر کاربری فضای سبز صورت نگرفته است و در عین حال سعی در توجه به رشد و توسعه فضای سبز تبریز داشته‌ایم.

گفتنی است، اعضای شورای شهر تبریز در جلسه هفته گذشته به لایحه شهرداری برای انجام پروژه مشارکتی، سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی مسکن بهداری شمال‌غرب و احداث مجتمع مختلط در زمین پشت سر برج شهران رای مثبت دادند.

بر اساس این لایحه، شرکت سرمایه‌گذار در زمین واقع شده در پشت برج شهران به احداث مجتمعی با کاربری‌های مختلط نظیر پارکینگ، هایپر مارکت، تجاری و شهربازی خواهد پرداخت؛ با این حال فضای سبز بودن کاربری این زمین به متراژ 2 هزار و 195 متر مربع، باعث به وجود آمدن صحبت‌های زیادی در ارتباط با لزوم و یا عدم لزوم چنین مشارکتی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: