سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
وزیر ارشاد
عجب شیر پرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ضمن اشاره به قابلیت‌های تئاتر منطقه ای، کیفیت این جشنواره را رو به رشد دانست.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: غدیر چشمه جوشان معرفت و معیار سنجش دینداری است، در این فرهنگ غنی و روحبخش بزرگان و فرهیختگانی بالنده و از آن سرچشمه زلال، روح و اندیشه شان لبریز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در این پیام تقارن برگزاری رویداد فاخر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران که هنری آمیخته به حکمت و دانش و اکنده از معرفت و بینش است به ایام دهه امامت و ولایت را به فال نیک گرفته و اظهارداشته است: هنرمندان عرصه هنر فاخر تئاتر علاوه بر خلاقیت هنری، مراتب و مدارج اندیشه والای انسانی را که تعالی و بالندگی جامعه را در پی دارد،  در آثار خود متجلی می سازند.

سید عباس صالحی یادآوری می کند: منطقه ارسباران ظرفیتی عظیم و سرمایهای تمام نشدنی دارد که جشنواره هایی چون تئاتر کوتاه ارسباران می تواند در شناساندن  تاریخ و فرهنگ این منطقه و رشد و شکوفایی  آن تاثیر گذار باشد.

در این پیام تاکید شده است: مایه مباهات است که سیزدهمین دوره تئاتر کوتاه ارسباران با حضور علاقه مندان به این هنر فاخر برگزار و زمینه ای را فراهم کرده است تا هنرمندان این عرصه با اتکای بر داشته ها و آموخته های خود، خالصانه به خلق آثاری ماندگار بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی آینده ای درخشان برای این جشنواره، مراتب سپاس خود را تقدیم هنرمندان عزیزی کرده است که با آثار خود بر غنای این جشنواره افزوده اند.

وی همچنین از برنامه ریزان و برگزارکنندگان این رویداد در شهرستان اهر، تقدیر و سپاس گذاری کرده و از خداوند متعال تداوم توفیق عزیزان و عزت و سربلندی ایران اسلامی را خواستار شده است .  

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، شب گذشته با معرفی نفرات برتر هر بخش به کار خود پایان خواهد داد.

پایان اجراهای صحنه ای سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

سومین روز از اجراهای بخش صحنه ای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با اجرای نمایش های از آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، گیلان و خوزستان پیگیری شد.

در سومین و آخرین روز از سیزدهمین دوره این جشنواره، «گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» به کارگردانی نسیم عمو زاده از اهر اولین اجرای روز آخر بخش صحنه ای بود.

«مامان غذاتو نخور» به کارگردانی مرجان آقا نوری از استان تهران، دومین اجرای روز آخر جشنواره بود.

«برجک شماره ٢٧ » از تربیت حیدریه با کارگردانی احمد اکبر زاده، «آیا چای می خواهی؟ » به کارگردانی مجتبی فرضی از اهر، «بانوی گمشده» به کارگردانی فاطمه علی پرست از لاهیجان، «سلول صفر» به کارگردانی غلام سیاهپور از خوزستان اجراهای بعدی آخرین روز از بخش صحنه ای جشنواره ارسباران بودند.

آخرین اجرای بخش صحنه ای جشنواره نیز تعلق داشت به نمایش «پرستو» به کارگردانی امیر نوروش از اهر. با اجرای نمایش های نام برده شده بخش صحنه ای، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود در این بخش پایان داد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: