سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
احمدی لاشکی مطرح کرد
عجب شیر پرس، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه لوازم تحریر باید با نرخ مصوب در بازار عرضه شود تا خانواده‎ها برای تهیه آن دچار مشکل نشوند، گفت: علاوه بر نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت، وزارت آموزش‌وپرورش کمیته‌‎ای برای نظارت بر بازار لوازم التحریر و دفتر مشق تشکیل دهد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل ازخانه ملت، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به در پیش بودن مهرماه و ضرورت دسترسی آسان خانواده‌ها به لوازم التحریر، عنوان کرد: یکی از معضلاتی که امسال دولت با آن مواجه بود، تعدیل قیمت کاغذ در بازار بود که این معضل با تدابیر در نظر گرفته شده در تهیه و توزیع کتب درسی خدشه‌ای وارد نکرد.

افزایش قیمت جزئی کتب درسی برای سال تحصیلی جدید

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بالغ بر 142 میلیون جلد کتاب درسی برای توزیع در سراسر کشور چاپ و به استان‌ها ارسال شده است، افزود: این رقم، عدد بزرگی است که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه باید از یارانه‌ها و حمایت دولت برخوردار شود؛ البته با وجود همه این حمایت‌ها، قیمت کتب درسی برای سال تحصیلی جدید درصدی هرچند جزئی افزایش قیمت داشته است.

احمدی لاشکی اضافه کرد: مهم‌ترین نکته این است که با تدابیر در نظر گرفته شده کتاب درسی به میزان کافی تکثیر و در سطح کشور توزیع خواهد شد لذا از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار لوازم التحریر و دفتر مشق یکی از اقدامات مهمی است که دولت باید در آستانه مهرماه در چارچوب برنامههای خود داشته باشد، گفت: در این زمینه ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش نیز کمیته‌ای نظارتی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لوازم التحریر تشکیل دهد.

 

نهادهای نظارتی بر بازار لوازم التحریر نظارت داشته باشند

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر سایر نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده نیز باید تیم‌های نظارتی خود را برای تنظیم بازار به بازار اعزام کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حمایت از خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی سطح بالا نیستند باید با ارائه لوازم التحریر با نرخ مصوب انجام شود، افزود: بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه لوازم التحریر  و حتی دفتر مشق دچار مشکل هستند در حالیکه در اصل 30 قانون اساسی تأکید شده که آموزش و پرورش تا پایان دوره متوسطه رایگان است.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: