پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
عجب شیر پرس - فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با نشان دادن یک کارت ملی جعلی که با یک عکس و پنج اسم (کارت ملی) اقدام به کلاهبرداری کرده است، گفت: این فرد بیش از ۳۰ میلیارد تومان از حساب افراد متعدد برداشت کرده است و اگر فعالیت پلیس نبود الان جامعه نابود شده بود.
برداشت ۳۰ میلیارد تومانی توسط یک فرد با ۵ کارت ملیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، سردار حسین عبدی، در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: پلیس در عرصه خدمت‌رسانی حوزه‌های ماموریتی گسترده‌ای دارد.


ارائه ۱۶۰۰ خدمت روزانه به مردم از سوی پلیس

وی با اشاره به آماری مربوط به خدمات‌رسانی دستگاه‌ها در کشور گفت: مجموع دستگاه‌های دولتی روزانه ۸ هزار و ۹۰۰ خدمت ارائه می‌کنند که یک‌هزار و ۶۰۰ خدمت یا همان ۲۰ درصد در حوزه پلیس می‌باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: سطح وقوع جرایم در استان آذربایجان‌شرقی به نسبت نرخ کشوری از متوسط رو به پایین است، از این رو در جایی که وقوع جرم سطح پایین باشد و پلیس توانایی کشف داشته باشد، یک جامعه امن پدیدار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در موفقیت پلیس نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: پلیس به صورت روزانه در تعامل با خبرنگاران است، چراکه در این عصر نقش خبرنگار به عنوان عنصر اصلی اطلاع‌رسانی بسیار موثر و حیاتی است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر هدف پلیس و رسانه ایجاد آرامش جامعه باشد، می‌توان به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در استانی قرار داریم که یک استان امن و آرام طبق شاخصه‌ها می‌باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد یادگیری انسان با چشم‌هایش است، بیان داشت: از این بابت کلیپی از فعالیت‌های پلیس در زمینه پیشگیری و عملیات را نشان دادیم که در بخش‌های روانشناسی، اجتماعی و رسیدگی به مصدومان نیز بوده است.

وی تصریح کرد: پلیس وظیفه ندارد تا دست یک فرد خواهان خودکشی روی پل را بگیرد و آن را نجات دهد ولی ما این کار را انجام می‌دهیم و تفکر پلیس نیز مبنی بر امدادرسانی در کنار وظایف محوله است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: امروزه توانایی کشف جرم در پلیس بسیار بالاست و حتی یک مورد نیز برای ما مهم می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم به پلیس خود اعتماد دارند و مدام نیازمندی‌های خود را به پلیس انعکاس می‌دهند، اذعان داشت: وظیفه پلیس تمیز کردن خرده شیشه‌ها از کف خیابان یا گرفتن دست یک ناتوان در وسط خیابان نیست ولی ما پلیس‌هایی داریم که این کار را انجام داده و رسانه‌ها نیز به خوبی منعکس می‌کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی پلیس و خبرنگاران کارهای زیادی دارند که باید انجام دهند، گفت: توانمندی جامعه بر عهده ماست تا مردم بر مبنای آن رفتار خود را تغییر دهند.


نقش خود مردم قبل از سرقت اموالشان

وی یادآور شد: اخیراً کلیپی از یک فرد منتشر شد که ضبط خودروی سواری وی، دزدیده شده بود و در آن کلیپ مطالباتی از پلیس داشت به طوریکه آن فرد به نقش خود مبنی بر رعایت ایمنی خودروی خود توجهی نداشت، چراکه ما برای هر خودرو پلیسی نداریم و مردم باید ابتدا به نقش خود در حفظ جان و مال خود دقت کنند و در جایی که امنیت مخدوش شد، پلیس وارد خواهد شد.


برداشت ۳۰ میلیارد تومانی از حساب توسط یک فرد با ۵ کارت ملی

عبدی در ادامه با نشان دادن یک کارت ملی جعلی که با یک عکس و پنج اسم (کارت ملی) اقدام به کلاهبرداری کرده است، بیان کرد: این فرد بیش از ۳۰ میلیارد تومان از حساب افراد متعدد برداشت کرده است و اگر فعالیت پلیس نبود الان جامعه نابود شده بود.

وی با تاکید بر اینکه سرقت باید در جامعه مهار و کشف شود همچنین سارق باید مجازات شود، گفت: استان در سرقت‌های مهم مانند منزل، مغازه و خودرو دو درصد رشد در چهارماهه سال‌جاری دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی افزود: در چهارماهه اخیر، سرقت دوچرخه و داخل خودرو با ۲۴ رشد روبه‌ رو هستیم که در مجموع در بخش وقوع سرقت با ۱۷ درصد رشد در استان روبه رو هستیم که ۸۶ درصد آنها نیز کشف شده است.

وی با بیان اینکه علت افزایش سرقت در استان به خاطر وجود معتاد متجاهر در معابر است، گفت: برای ساماندهی معتادان متجاهر با تعاملات بین دستگاهی، اقداماتی انجام خواهیم کرد.


معضل سرقت سیم‌های برقی مسی، طلای آویزان

عبدی خاطرنشان کرد: سرقت سیم‌های برقی مسی بخش عمده‌ای از سرقت‌ها را شامل می‌شود که به دنبال این هستیم تا از کابل‌های خود نگهدار در توسعه شبکه برقی استفاده کنیم.

وی با اشاره به متلاشی شدن ۱۱۳ باند سارق در استان گفت: اینها سارقان در حرکت بوده و از استان‌های دیگر آمده‌اند و الان در بازداشتگاه و زندان هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سرقت در استان مرتبط به خودرو است و ۴۸ درصد جرایم سرقت‌ها در این حوزه می‌باشد و اگر مردم ایمنی خودروهایشان را رعایت کنند قطعا وقوع چنین جرم‌هایی کاهش خواهد یافت.


۸۱ درصد سرقت خودرو مربوط به پراید است

وی با اشاره به اینکه ۸۱ درصد سرقت خودرو برای خودروی پراید است، گفت: توصیه می‌شود تا شهروندانی که خودرو در معابر یا جاهای شلوغ مانند بیمارستان و مناطق تاریک نگه می‌دارند، خودروهایشان را به قفل پدال و فرمان مجهز کنند.

عبدی تصریح کرد: نگهبان محلات از قدیم‌الایام بود ولی متاسفانه الان کمرنگ‌تر شده است و رغبتی به وجود نگهبان محله نیست در حالیکه نقش نگهبان و روشنایی محله بسیار مهم است.

وی، به سرقت اماکن خصوصی از جمله باغات اشاره کرد و گفت: البته دزدی یک کمپوت از یک سوپرمارکت نیز برای ما یک فقره سرقت است و ما موارد این‌چنینی نیز داریم ولی در کل استان آذربایجان‌شرقی از لحاظ سرقت در رده ۲۷ کشوری می‌باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: در رابطه با کل جرایم آمار چهارماهه سال‌جاری، یک درصد رشد داریم.

وی به فعالیت پیشگیرانه پلیس فتا اشاره کرد و گفت: البته اقدامات برخوردی نیز در این بخش وجود دارد.


۹۹ درصد جرایم فضای مجازی کشف شده است

عبدی با تاکید بر اینکه برداشت‌های غیرمجاز روز به روز افزایش می‌یابد، ادامه داد: کلاهبرداری یارانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز از جمله جرایم رو به افزایش است که الحمدالله ۹۹ درصد کشفیات داشتیم.

وی در ادامه به حوزه موادمخدر اشاره کرد و گفت: در چهارماهه سال‌جاری، ۴۲ درصد رشد در کشف موادمخدر داشتیم که به میزان یک‌هزار و ۲۲۷ کیلو از انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نرخ آلودگی ما نسبت به کشور بسیار پایین است.


دستگیری ۸ باند موادمخدر

وی با بیان اینکه در چهارماهه سال‌جاری، ۶ درصد پرونده‌ها در رابطه با موادمخدر در آذربایجان‌شرقی افزایش دارد، توضیح داد: در دستگیری فروش و توزیع‌کننده نیز ۱۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هشت باند دستگیر شده است و مابقی مروری بوده است.

وی به آمار در حوزه ۱۱۰ اشاره کرده و گفت: در چهارماهه سال‌جاری، ۶۱۶ هزار و ۶۶۵ مورد با پلیس تماس گرفته شده است که به نسبت مدت مشابه قبل ۲۸ درصد افزایش تماس داشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در این چهارماهه سال‌جاری، هشت درصد تماس‌های عملیاتی رشد داشته و اخذ اطلاعات از پلیس ۷۷ درصد افزایش دارد.

وی متذکر شد: در سال ۹۷ به نسبت خود استان، آذربایجان‌شرقی بیشترین تلفات در رانندگی را داشته است که در چهارماهه تعداد متوفی ۹ درصد رشد داشته است.

عبدی افزود: عمده‌ترین علت‌ها در تصادفات فوتی، عدم توجه به جلو با ۴۱ درصد، عدم توانایی کنترل راننده در وسایل نقلیه با ۳۱ درصد دخیل بوده است و ما به خاطر کنترل این تخلفات با تعامل بین شهرداری و استانداری و راهداری و دستگاه‌های فرهنگی کنترل الکترونیکی را افزایش داده و در این راستا دوربین‌ها اضافه‌تر و فعال‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پلیس به جای جریمه دست‌افزار استفاده می‌کند که قابلیت‌های قابل توجه برای پیشگیری و اعمال قانون دقیق دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در حوزه موتورسواری با مشکلات جدی روبه رو هستیم، گفت: استفاده از کلاه ایمنی ۷۰ درصد جان موتورسوار را حین وقوع حادثه، نجات می‌دهد که متاسفانه ضریب استفاده بسیار پایین است.

وی با نگاهی به داخل نیروی انتظامی بیان کرد: در چهارماهه اخیر، انتقاد از سامانه پلیس در سامانه ۱۹۷ تا حدود ۳/۰۴ کاهش یافته و شکایت بیش از ۴۰ درصد با کاهش روبه رو بود.

در پایان صابر عباس‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: سامانه «نما» در سایت پلیس وجود دارد که افراد با مراجعه به آن می‌توانند، وسایل مسروقه خود را شناسایی کنند.

برچسب ها: برداشت ، فضای مجازی ، پلیس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: