پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: شاهد هستیم اساتید، دانشمندان و هنرمندان ما را برخی از کشورها به نام خود مصادره می‎کنند؛ چرا که ما از حفظ داشته های خود غفلت کرده‎ایم.
برخی جوامع،هنرمندان کشور ما را مصادره می‎کنندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی در آیین گرامیداشت یکصدمین سال آموزش هنر در تبریز اظهار کرد: اگر تبریز به عنوان یک اسطوره فرهنگ و هنر مطرح بوده و اگر هنر نزد ایرانی است و بس، همه این سوابق درخشان به مدد هنرمندان در طول زمان‌های مختلف ایجاد شده است.
وی افزود: در کنار سرمایه‎های مادی هر کشور سرمایه معنوی، فرهنگی و انسانی مهمترین بخش دارایی‎های هر کشور به شمار می‌رود و آنچه که کشورهای پیشرفته را از کشورهای در حال توسعه متمایز می‎کند، داشته‎های مادی و حتی سابقه تاریخی و موقعیت جغرافیایی نیست؛ بلکه دانش، فرهنگ و هنر است.
استاندار آذربایجان‎شرقی ابراز داشت: کشور مصر 5 هزار سال تاریخ دارد ولی در حال حاضر یک کشور در حال توسعه است، ولی کشورهایی مثل استرالیا، کانادا و نیوزلند با کمتر از 200 سال سابقه کشورهایی توسعه یافته و مرفه محسوب می‎شوند.
پورمحمدی یادآور شد: با این اوصاف اگر بخواهیم به توسعه واقعی دست یابیم باید به سراغ دانش، فرهنگ و هنر برویم.
این مسوول خاطرنشان کرد: آیا در مقطع کنونی هم می‌توانیم ادعا کنیم که تبریز در عرصه علم، فرهنگ و هنر شهر اولین‌ها است؟ دنیا صد البته می‌تازد و ما شاهد هستیم اساتید، دانشمندان و هنرمندان ما را برخی از کشورها به نام خود مصادره می‌کنند؛ چرا که ما از حفظ داشته‌های خود غفلت کرده‎ایم.
استاندار آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: اگر امروز جوانان را برای فردا مهیا و در جهت توسعه فرهنگ و اعتلای هنری کشور آنها را مجهز به خلاقیت، نوآوری و دانش کاربردی نماییم، قطعا مکتب نقاشی، تبریز، مکتب اقتصادی تبریز و مکتب سیاسی تبریز نیز احیا خواهد شد.
وی گفت: دانش انباشتن محفوضات نیست بلکه بالا بردن خلاقیت و نوآوری در عرصه هنر است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: