جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
در مصاحبه ی اختصاصی با مدیر روابط عمومی اداره ی ورزش و جوانان استان مطرح شد:
محمد سلیمی، مدیریت روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی را بر عهده دارد. او با فعالیت در ورزش تکواندو از سال 1371 وارد دنیای ورزش شده است و هم اکنون نیز به عنوان روابط عمومی هیئت تکواندو استان در این رشته ی ورزشی حضور دارد. گفت و گوی صمیمانه ای با وی انجام داده ایم که ماحصل آن تقدیم خوانندگان روزنامه می شود.


*بیش از 6  ماه است که به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت می نمایید، پتانسیل ورزشی موجود در استان را چگونه می بینید؟
اگر از منظر روابط عمومی و رسانه قرار باشد فعالیت های ورزشی را ارزیابی کنم می توانم بگویم که ما در ورزش استان به دلیل داشتن قهرمانان و پیشکسوتان در کنار یکدیگر بستر خیلی خوبی در اختیار داریم که با توجه به این موضوع می توان نتایج قابل قبولی بدست آورد.

*عملکرد مسئولین روابط عمومی هیئت های ورزشی استان را چطور ارزیابی می کنید؟
متاسفانه جایگاه روابط عمومی در عمده ساختار ها محجور واقع شده که هیئت های ورزشی هم از این قاعده مستثنی نمی باشند و با توجه به این موضوع ما سعی کرده ایم که این جایگاه را در هیئت ها تثبیت کنیم. با برگزاری کارگاه های آموزشی برای مسئولین کمیته های روابط عمومی هیئت های استان و توانمندسازی آن ها تلاش می کنیم تا در توسعه ی ارتباطات هیئت های ورزشی، نقش پر رنگ تری داشته باشند و در این راستا با استفاده از آگاهی و علم روز، توانایی تحلیل مسائل مربوط به هیئت های خود را داشته باشند.

*در رابطه با برگزاری مسابقات ورزشی متعدد پیش رو در کلان شهر تبریز صحبت بفرمایید؟
مرداد و شهریور دو ماه پربار تقویم ورزشی سال 98 می باشند که مسابقات متعددی در آن برگزار خواهد شد. در امتداد استعدادهای برتر کشور میزبان 5 رشته ی ورزشی هستیم که عبارتند از رشته های شنای دختران، شیرجه ی پسران، ترامپولین پسران، دوچرخه سواری پسران و دوچرخه سواری دختران.
علاوه بر موارد گفته شده ما مسابقات تکواندو قهرمانی کشور را داریم که از دهم تا سیزدهم مرداد ماه در سالن پورشریفی برگزار خواهد شد. در کاراته سبک (کیوکوشین ساباکی) رایزنی ها در حال انجام است و احتمالا این مسابقات به صورت بین المللی برگزار شود و در اواسط شهریور ماه میزبان مسابقات کاراته وان خواهیم بود، از 18 مرداد ماه تیم ملی جوانان بسکتبال اردوی آمادگی خود را در تبریز برگزار خواهند کرد و 24 مرداد ماه مسابقات بسکتبال غرب آسیا در سالن پورشریفی تبریز شروع خواهد شد که ان شاءالله توفیق خوبی برای ورزش استان حاصل خواهد شد.

*آیا اداره کل برنامه ریزی خاصی در جهت استفاده از این رویداد های ورزشی انجام داده است، لطفا بیان بفرمایید.
ما برای تمامی مسابقاتی که در جای جای استان آذربایجان شرقی برگزار می شود برای هر کدام یک ستاد برگزاری تشکیل داده ایم، اداره کل شدیداً به بحث هماهنگی حساس بوده و سریعاً به سیاست گذاری موضوع وارد می شود. ان شاءالله امسال سی و چهارمین دوره ی بین المللی تور دوچرخه سواری ایران و آذربایجان با تمام توان برگزار خواهد شد که نشانگر موارد گفته شده خواهد بود. ما در سال 2018 توسط میزبانی برنامه های متعدد کشوری، آسیایی و بین المللی و به واسطه گردشگرانی که توسط برنامه های تدارک دیده شده توسط اداره کل در تبریز حضور یافتند، دین خود را نسبت به دیار آذربایجان و ایران اسلامی ادا کردیم.

*آیا سایر نهاد های دولتی همکاری لازم را در جهت میزبانی لایق شـأن شهر تبریز از رویدادهای ورزشی پیش رو با اداره کل ورزش و جوانان انجام داده اند؟
در این راستا جای خالی بعضی از دستگاه های اجرایی استان به شدت احساس می شود، نهادهایی که در بحث گردشگری نقش پر رنگی دارند مثل اداره ی کل میراث فرهنگی و گردشگری. به هر حال مهمانی که وارد شهر تبریز می شود هرچند به بهانه ی ورزش، می تواند به عنوان سفیر فرهنگ و زیبایی های شهر اولین ها به اقسا نقاط کشور باشد. در این شرایط به نظر می رسد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید برنامه ی مناسبی در جهت حضور این گردشگران در دستور کار قرار دهد که متاسفانه تا به امروز ما شاهد هیچگونه پیشنهاد یا اعلام آمادگی برای همکاری از طرف سازمان ها و ادارجات مربوط به اداره ی گردشگری نبوده ایم.


*در جلسه هماهنگی مسئولین روابط عمومی هیئت های ورزشی استان بیان داشتید، دیده شدن یکی از بهترین راه های انگیزش برای ورزشکاران است، در این رابطه توضیح بفرمایید.
در جلسه ی مذکور سلسله مباحثی از طرف مدیران هیئت های ورزشی مطرح شد که چگونه می توانیم برای ورزشکارانمان انگیزه ایجاد کنیم، به چه صورت پیشکسوتان را برای جوانان معرفی کنیم و اینکه جوانان، قدیمی تر هارا بیشتر و بهتر بشناسند.
در این راستا من اعتقاد دارم که دیده شدن بهترین راه انگیزش می باشد. ما 3 گانه کاری داریم به نام بهزاد نوبری پور که علیرغم فعالیت در یکی از سخت ترین ورزش های دنیا یعنی ورزش سه گانه و افتخار آفرینی در این ورزش شناخته شده نمی باشد. اگر من شهروند، بهزاد نوبری پور را نبینم و برایم شناسانده نشود برای امثال بهزاد ها هیچ انگیزه ای باقی نخواهد ماند. ورزشکاران به عشق ملت شان و برای در بین مردم بودن و ایثار عشق و محبت به آن ها و طبیعتاً دریافت این احساسات از عمومیت جامعه تلاش می کنند و حقیقتاً ورزشکار شأن و شوکت خود را از مردم خود بدست می آورد.

*با نزدیک شدن به زمان برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از اقدامات انجام شده توسط اداره کل بیان بفرمایید.
کمیته ی ویژه ای برای استعداد های برتر تشکیل شده و تمرینات تیم ها، ارزیابی و سنجش بازیکنان زیر نظر هیئت ها و در کنار نظارت دقیق اداره ی کل انجام شده است. در بحث اعزام استعداد های برتر جایگاه هشتم را کسب کردیم و با توجه به برنامه ریزی هایی که در این راستا انجام شده امید است که امسال رتبه ی استان به سمت مقام اول میل خواهد کرد.

*با توجه به ایفای مسئولیت به عنوان روابط عمومی هیئت تکواندو، در مورد مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان تکواندو کشور که در شهر تبریز برگزارخواهد شد مختصراً توضیح دهید.
بعد از 26 سال دوباره تبریز میزبان مسابقات کشوری تکواندو شده که این امر به عنوان یک پوئن برای استان محسوب می شود. تبریز میزبان 452 نفر تکواندو کار در بخش مردان و زنان از کل کشور است و در این مسابقات انتخابی تیم ملی زیر نظر کمیته فنی فدراسیون تکواندو ارزیابی و انجام خواهد شد که امیدواریم سوای از تکواندو کاران اصلی استان که عضو تیم ملی هستند، شاهد استعداد های نوظهوری هم باشیم.

*به عنوان مدیریت روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از اقدامات شاخصی که در جهت بهبود وضعیت ورزشکاران انجام داده اید بیان بفرمایید.
به عنوان مسئول روابط عمومی اداره ورزش مفتخرم که با تمامی ملی پوشان استان ارتباط خوبی داریم. از فضای مجازی همیشه در حال ارتباط هستیم، وقت به وقت با ایشان صحبت می کنیم، حرف ها و دردل هایشان را گوش می دهیم. در اتاق روابط عمومی همیشه برای ورزش کاران باز بوده و هر از گاهی افتخار داده و تشریف می آورند، حرف هایشان را  به عنوان یک برادر کوچک با ما مطرح می کنند و ماهم سعی می کنیم در چارچوب مسایل قانونی و اجرایی راهنمایی های لازم را برایشان انجام دهیم.

 *و اما سخن آخر.
من به عنوان یک برادر کوچک از تمامی اصحاب رسانه درخواست می کنم که از معرفی قهرمان ها به صورت سیستماتیک ترسی نداشته باشیم. وقتی امروز استعدادی کشف می شود و روی این مسئله کار می شود با توجه به هزینه ها، تمرین ها و حمایت های انجام شده از این شخص، شاید 20 سال طول می کشد که یک ورزشکار می تواند در المپیک و بازی های آسیایی یا جهانی حضور پیدا کرده و افتخار آفرینی کند، پس لازم است قهرمانان جامعه توسط تمامی آحاد جامعه و به خصوص رسانه مورد حمایت قرار گیرند.
از تمامی اعضای روزنامه سراسری عجب شیر تشکر و قدر دانی می کنم

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: