دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
عجب شیر پرس - مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز گفت: ۶۷۱ هزار و ۴۵۱ مسافر در ۳ ماه نخست امسال از طریق این پایانه به نقاط مختلف کشور جابجا شده‌اند.
۶۷۱ هزار و ۴۵۱ مسافر از طریق پایانه‌ مسافربری تبریز جابجا شدند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسین عادلی سعدآباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد با استفاده از حدود ۳۵ هزار دستگاه اتوبوس سفر کرده اند، افزود: روزانه به طور میانگین ۷هزار و ۲۲۰ مسافر از طریق این پایانه ها به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند که این تعداد در روزهای تعطیل به ۳۰ هزارمسافر در روز افزایش پیدا می‌یابد.

وی اظهار داشت: دراین مدت۱۲۷ هزار و ۴۲۱ مسافر با ۶ هزار و ۳۹۳ سرویس از پایانه تبریز به تهران سفر کرده اند که طبق این آمار بیشترین سفر برون استانی به مقصد این شهر است.

عادلی سعدآباد، با اشاره به اینکه در این مدت به طور میانگین روزانه یک هزار و ۵۵۴ مسافر از تبریزبه تهران سفر کرده اند، ادامه داد: در سفرهای درون استانی نیز بیشترین مسافر به تعداد۸۹ هزار نفر به شهرستان اهر مسافرت کرده اند که این تعداد از طریق ۷ هزار و ۶۲۱ دستگاه اتوبوس انجام شده است.

پایانه مسافربری مرکزی تبریز بزرگ‌ترین و مهمترین پایانه مسافربری غرب ایران است که در جنوب این شهر و در حاشیه آزادراه شهید کسایی واقع شده است.

مطالعه و طراحی پروژه احداث ترمینال جدید تبریز در سال ۱۳۶۶ و با در نظر گرفتن فضایی به وسعت ۳۰هکتارآغاز شده و ۲سال طول کشید.

این پروژه در سال ۶۸ وارد مرحله عملیاتی شد و در سال ۷۴ مرحله اول آن در ۲۲ هکتار به پایان رسید و عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه در سال ۹۱ و در فضایی به وسعت ۷٬۵ هکتار شروع شده و در ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ به صورت رسمی افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۴ حدود ۸۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: