پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر پرس - رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در مبارزه با هرگونه مظاهر فساد، گفت: در کنار رسانه‌ها و کمک خبرنگاران مبارزه جدی و بی‌امان با مفاسد اقتصادی و اجتماعی خواهم کرد و در این زمینه با کسی تعارف ندارم.
در کنار رسانه‌ها با مفاسد مبارزه می‌کنمبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی افزود: دستگاه قضائی استان خود را همراه جامعه رسانه ای و همیار خبرنگاران می داند و در پیشگاه فعالان این عرصه قول می دهم با هر گونه تخلفات اقتصادی در ادارات و مظاهر مفاسد اجتماعی به شدت برخورد کنم و در این رابطه برخوردها با هر کس و هر مقام و منصبیکه باشد قاطع خواهد بود.

وی مبارزه با مفاسد اقتصادی را جزو اولویت های نخست مدیریت جدید در دادگستری کل آذربایجان شرقی خواند واظهار داشت: این مجموعه در کنار حمایت از سرمایه گذاری ها و فعالیت های اقتصادی مشروع و متوازن، مبارزه با رانت خواری، ویژه خواری و فساد اداری و اقتصادی را با جدیت و حساست خاصی دنبال می کند و مبارزه با فساد در تمام شئون را جزو اولویتکاری خود قرار می دهد چون اعتقادداریم برای ایجاد سالامت و آرامش جامعه مبارزه با هر گونه فساد لازم و اجتناب ناپذیر است.

خلیل اللهی اضافه کرد: از آنجائیکه حوزه های اقتصادی جزو بندهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب مقام رهبری است، باید همه برای تحقق این امر و رونق اقتصادی و در عین حال مبارزه با فساد وارد عمل شویم که دادگستری آذربایجان شرقی از سال ها قبل در این حوزه وارد شده است اما آنچه انجام شده است، ایده آل نبوده هر چند در حد توان و اطلاعات دریافتی فعالیت های مثبت و مفیدی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب به دو موضوع مهم اخلاق و معنویت از اصحاب رسانه و خبرنگاران درخواست کرد تا در این حوزه ورود کامل و اثربخشی داشته باشند، چون بسیاری از مشکلات جامعه و ناهنجاری های اجتماعی با تقویت اخلاق و معنویت قابل رفع است.

خلیل اللهی، اصلاح و تقویت پایه های اخلاق و معنویت جامعه را فرآیندی زمان بر و نیازمند فرهنگسازی دانست و یادآوری کرد: این اقدامات کار ریشه ای می طلبد تا زمینه های آن در جامعه فراهم شود که در این میان رسانه های گروهی و خبرنگاران می توانند نقش ممتاز و تعیین کننده ای ایفا کنند و انتظار می رود این فعالان عرصه فرهنگی ضمن توجه به تهیه و انتشار اخبار و گزارش های معمول، در جهت تقویت اخلاقیات و معنویات نیز گام های اساسی بردارند.

وی به سه اتهام اول آذربایجان شرقی در دادسراهای استان اشاره کرد و افزود: توهین به اشخاص ۱۱ درصد، ضرب و جرح عمدی ۱۰ درصد و تهدید ۶ درصد مجموع پرونده های ورودی به دادگستری را تشکیل می دهند که از بین بردن و کاهش این اتهامات فقط با انجام کارهای فرهنگی و توجه به زیربناهای اجتماعی و اخلاقی میسر است که باز در این حوزه رسانه ها باید میدان داری کرده و نقش مثبت خود در اصلاح امور جامعه را به منصه ظهور برسانند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، تلاش برای بالا بردن آستانه تحمل مردم آذربایجان شرقی را از عناصر مهم کاهش سه اتهام اول استان برشمرد و اظهار داشت: این امر جز با فرهنگ سازی در ارکان محتلف جامعه ممکن نخواهد شد.

خلیل اللهی ارتباطتنگاتنگ دادگستری آذربایجان شرقی با اهالی رسانه را مورد تاکید قرار داد و یادآوری کرد: ما خبرنگاران را در کنار خود حس می کنیم و بسیار علاقمندیم از مشورت ها و اطلاعات آنها برای پیشبرد اهداف خود در مبارزه با رانت خواری و مفاسد اقتصادی و اجتماعی و نیز تقویت آرامش و امنیت استان یاری بگیریم.

وی گفت: در این راستا جلسات مختلف هم اندیشی و پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه را نه فقط در هفته قوه قضائیه، بلکه در طول سال برگزار می کنیم تا مسایل و مشکلات استان و کلان شهر تبریز به بهترین شکل ممکن پیگیری و حل و فصل شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: