دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی یکی از راه‌های جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را جلب اعتماد آنان و در نظر گرفتن آراء آنها به عنوان حق‌الناس دانست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، صبح امروز در همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در تبریز اظهار داشت: پروسه انتخابات این نماد مردم‌سالاری دینی در این 37 سالی که در کشور برگزار شده از نظر سلامت، نظم و به موقع بودن در دنیا بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: به فرموده پیامبر مکرم اسلام(ص) گناهان سه دسته‌اند: گناهی که آمرزیده نمی‌شود که آن شرک است، گناهی که قابل آمرزش است و در صورت توبه بخشیده می‌شود؛ گناهی که خدا می‌گوید به من مربوط نیست که حق‌الناس است و باید انسان وزن و وبالش را بکشد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه بر اساس روایات اعمال حسنه خائن به امانات در نامه اعمال کسی که در حق او خیانت شده نگاشته می‌شود، افزود: ادای امانت در آراء مردم نیز جزو آن محسوب می‌شود بدون قید و شرط واجب و لازم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خیانت در حق‌الناس به هیچ وجه جایز نیست و دست‌اندرکاران مسئله به عنوان امانتدار محسوب می‌شوند متذکر شد: مسئولان باید کمال بی‌طرفی و امانتداری را رعایت کنند و حق هیچ‌گونه دخل و تصرفی ندارند و مردم چون به این امر آگاه هستند همواره با شور و نشاط فراوان در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی اذعان داشت: باید تلاش کنیم مردم باز هم با میزان مشارکت حداکثری حضور یابند که مایه مجد و عظمت نظام است و باعث می‌شود دشمنان حساب کار دستشان آید و به پشتیبانی مردم همیشه در صحنه از نظام مقدس جمهوری اسلامی پی ببرند؛ ضمن اینکه حضور حداکثری برای ثبات و استحکام نظام بسیار حیاتی است و موجب دلگرمی بیشتر مسئولان نیز می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این 37 سال بیش از 33 انتخابات برگزار شده که معنای استقرار مردم سالاری را در این کشور اسلامی فریاد می‌کند و در اسفند ماه امسال به دنیا ثابت خواهد شد که مردم مسلمان ایران همواره در صحنه حضور دارند و در سرنوشت خود دخیل هستند و پشتیبان مستحکم نظام و رهبری هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نزدیکی ایام محرم ابراز داشت: در مراسم عزاداری علاوه بر ذکر مصیبت، سخنان امام حسین(ع) و بیان هدف این بزرگوار بیشتر مطرح شود و باید ذکر مصیبت مقدمه‌ای برای شناخت هدف متعالی آقا اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه به فرموده امام حسین (ع) «حوائج مردم به شما نعمت الهی است پس اظهار ملالت نکنید که اگر اظهار ملالت کردید بلا نازل می‌شود»، خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند در ادارات کارگشایی و پرونده‌های قضایی به سرعت رسیدگی می‌شوند باز هم بیشتر دلگرم و به نظام خوشبین می‌شوند و بیشتر در انتخابات حضور می‌یابند

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: