جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنعت چرم از جمله صنایع پیشران این استان است که باید با کمک های به عمل آمده از سوی دولت، تا سفر ریاست جمهوری به این استان که در ایام آتی اتفاق خواهد افتاد افتتاح شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک کارگروه امور اقتصادی و کارگروه توسعه روستائی و منطق محروم ریاست جمهوری، با بیان این که منشاء تولید واقعی از روستا شروع می‌شود، اظهار داشت: روستاها امروزه اساس پیشرفت و تعالی در بحث اشتغال پایدار هستند.
وی از دایر بودن پنجره واحدی جهت تسهیل در اعطاء مجوزهای لازم جهت دریافت تسهیلات اشتغال روستائیان خبر داد و گفت: این پنجره با برخی ایرادات جزئی روبرو است که در صدد رفع آن‌ها هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مردم استان آذربایجان شرقی بسیار سخت کوش هستند و از همین حیث، اگر در این استان نتوانسته‌اند برای خود شغلی پیدا کنند، سعی کرده‌اند با مهاجرت به استان‌های دیگر مشغول به کار شوند، به همین خاطر نیز این استان مهاجر فرست است.
وی ادامه داد: با مهاجرفرست بودن استان، سرمایه انسانی و نیروی جوان استان از دست می‌رود، البته امید بر این است که با طرح هائی مانند طرح تسهیلات اشتغال روستائی، شاهد مهاجرت معکوس باشیم، چنانکه امسال آمارها تحقق این امر را نشان می‌دهند.
پورمحمدی، با تاکید بر لزوم تسریع در احداث شهرک کفش و چرم، ابراز داشت: صنعت چرم از جمله صنایع پیشران این استان است که باید با کمک‌های بعمل آمده از سوی دولت، تا سفر ریاست جمهوری به این استان که در ایام آتی اتفاق خواهد افتاد افتتاح شود، البته صنعت فرش، گلیم و جاجیم نیز در این استان جایگاه ویژه‌ای دارند که توجه ویژه را نیز طلب می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: