پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
عجب شیر ما - فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مشکلات داخلی، خارجی و رکود جامعه درهشت سال گذشته گفت: مردم برای رفع معضلات و مشکلات به اعتدال رای دادند.
به گزارش عجب شیر به نقل از ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز شنبه درهمایش اقتصاد و سیاست داخلی پس از برجام در دانشگاه آزاد تبریز اظهارکرد: حدود دو سال ازانتخاب دولت تدبیر و امید می گذرد که این دولت با اتخاذ سیاست صحیح در دیپلماسی خارجی ، پس از19 ماه تلاش و مذاکره به یکی از وعده هایش عمل کرده و پاسخ مناسبی داد.
وی افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با عقلانیت و تکیه به خرد جمعی توانست یک پرونده 12 ساله را با وجود صدور پنج قطعنامه، از ذیل بند هفت شورای امنیت سازمان ملل به نحوی خارج کند که خود تحریم کننده ها نیز برغیر منطقی بودن تحریم ها اذعان کردند.
مهرعلیزاده، موفقیت در مذاکرات را دارای نتایج مفید برای کشور برشمرد و گفت: یکی از این دستاوردها مسافرت مقامات عالی رتبه اروپایی، شرکت ها و گروه های بزرگ اقتصادی به ایران در چندماه اخیراست که ایران را بهترین و امن ترین کشور منطقه برای سرمایه گذاری می دانند.
فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: کشورهایی که تا دو سال پیش ایران را کشور تروریسم خیز معرفی کرده بودند، پس از مذاکرات دیدشان نسبت به ایران به کلی عوض شد و خواهان همکاری با ایران دراکثر زمینه ها هستند.
مهرعلیزاده با انتقاد از عملکرد و سخنان نسنجیده درهشت سال گذشته افزود: درهشت سال گذشته قطعنامه ها را کاغذ پاره دانستند که نتیجه آن رشد منفی شش درصدی اقتصاد کشور با وجود درآمدهای 800 میلیارد دلاری نفت بود.
وی حصول نتیجه و موفقیت درمذاکرات هسته ای با وجود برخی مخالفت ها را عقلانیت و خواست ملی عنوان کرد و گفت: با همه مقاومت ها و مخالفت ها نظام بدنبال عقلانیت بود و عزم کرده بود تا آرامش مردم و کشور را تامین کند.
فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در مجلس در دست بررسی بوده و محاسبه شده که برای رسیدن به رشد هشت درصدی باید یکهزار میلیارد دلار سرمایه گذاری شود، افزود: پیش بینی شده که 750 میلیارد دلاراز محل سرمایه گذاری داخلی و 250 میلیارد دلار نیز توسط سرمایه گذاری خارجی انجام شود.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: بهترین راه برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی این است که ضمن تسهیل قوانین و آیین نامه ها باید در داخل نیز وفاق و همدلی و تعامل را بوجود آوریم.
وی با بیان اینکه نباید دچاراشتباه شده و به گروه های تندرو اجازه رشد دهیم، اظهارکرد: آیا این ادبیات گفت وگو با دنیا بود که هر روز یک قطعنامه علیه کشور صادر شد و آیا حق مردم بود که این همه ظلم و جفا در حق آنها صورت بگیرد.
فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه برخی منتقدان دولت می گویند هنوز از رکود خارج نشده ایم، خاطرنشان کرد: درهشت سال گذشته بعضی از ستون های اقتصادی کشور به قدری خراب شد که 70 تا 80 سال زمان برای ترمیم و اصلاح نیاز است.
مهرعلیزاده گفت: آماری که درابتدای دولت تدبیر و امید درآوردیم نشان می هد 50 درصد ظرفیت صنعتی کشور خواب هست که واردات بی رویه و غیرمنطقی اجناس بنجل در دولت گذشته مسبب آن می باشد.
وی اضافه کرد: اینکه الان برخی تحت عنوان دلواپسی نق می زنند بدانند رکود نتیجه بی برنامگی هشت سال پیش بود که بدون مطالعه مسکن مهر را شروع کردند که پس از هدر دادن میلیاردها پول کشور، مسکنی در شان مردم ایران نساختند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه اگر این دولت تدبیر و امید نبود، تا 100 سال هم نمی توانستیم از رکود خارج شویم، خطاب به دانشجویان گفت: برای خروج از بحران همچنان به عقل و خرد ورزی و به کسی که باور قلبی اش عقلانیت است، رای بدهید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: