دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
در گفت و گو با شهردار شهر بخشایش مطرح شد:
عجب شیر پرس - دکتر احمد رادمهر دکترای مدیریت کسب و کار (DBA) با گرایش اجرایی کارشناسی ارشد (MBA) که در مسئولیت های شهردار بخشایش (دوره چهارم و پنجم شورا اسلامی شهر تاکنون)، شهردار خواجه (دوره سوم شورا اسلامی شهر)، عضویت در دوره دوم شورا اسلامی شهر خواجه، مشاور امور سرمایه گذاری در شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، مشاور مدیر عامل در حوزه منابع انسانی و سرمایه گذاری شرکت امیر نیا، مدرس و مدیر گروه متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی اهر و دانشگاه فنی و حرفه ای شماره یک و مراکز علمی کاربردی، کارشناس فنی امور تضمین کیفیت و مسئول ارزیابی پیمانکاران فرعی شرکت موتور سازان تراکتور سازی که در مسئولیت های فوق خدمات ارزنده ای داشته است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به بیان دیدگاه، تشریح مسائل و مشکلات شهری، شهر سازی و کارآفرینی شهر بخشایش پرداخته که ماحصل این گفتگو به خوانندگان فهیم روزنامه عجب شیر تقدیم می گردد:
ویژگی های یک شهردار خوب و مدیر هوشمند چیست ؟
 چنانچه می دانید شهرداری سازمانی  است که وظایف متعددی را بر عهده دارد لذا نیازمند مدیرانی چند مهارتی است که هم باید دارای خصوصیات یک مدیر و هم رهبر باشند، یک شهردار علاوه بر مهارتهای مدیریتی باید دارای قابلیت های رهبری نیز باشد تا بتواند با نفوذ در آحاد جامعه، شهر را مدیریت کند و ارتباط بسیار نزدیکی با شهروندان داشته باشد، به طوری که مردم احساس آرامش و امنیت روانی کنند و به راحتی در اداره امور شهر مشارکت نمایند.

درمحیط کاری فعلی اگر با مشکل یا چالشی روبرو بوده اید که با مدیریت خود توانسته اید آن را به نقطه قوت و مثبت تبدیل کنید لطفابفرمایید؟
 ترمیم ارتباط شهروندان با شهرداری و ارتقای جایگاه شهرداری و مدیریت برنامه محور و موثر شهر و شهرداری و کارکنان از جمله چالش های مهمی بود که خوشبختانه با اجرای پروژه های دارای مطلوبیت اجتماعی بالا و ایجاد امنیت روانی در شهروندان، تکریم ارباب رجوع و تدوین برنامه های مناسب و ارتباط فوق العاده موثر با مردم و همکاری و همیاری شورای محترم و کارکنان تلاشگر شهرداری توانستیم با مدیریت بهینه آنها را تبدیل به نقطه قوت شهرداری کنیم و پروژه های انجام شده در این دوران نمود این انسجام و همدلی است.

چه اقدامی در جهت پیشرفت فرهنگی و جذب گردشگر انجام پذیرفته لطفا بفرمایید؟
با عنایت به مشکلات زیر ساختی زیاد در شهر بخشایش و اولویت دار بودن آنها، پیشبرد چنین اهدافی کمی سخت و زمانبر است. اما در عین حال در حوزه گردشگری بخشایش قابلیت جذب گردشگر را دارد. یکی از جاذبه های بالفعل در این حوزه شبیه خوانی عاشورای شهر بخشایش است که در شمال غرب کشور ثبت معنوی شده است و قابلیت ثبت کشوری هم دارد و هم به لحاظ محتوایی و هم تعداد شرکت کنندگان در مراسم که در مواردی به بیش از سی هزار نفر هم می رسد، یکی از مراسمات مهم معنوی است. ایجاد خانه پروین یکی دیگر از اقدامات در این حوزه است که با هماهنگی و بازدیدی که کارشناسان محترم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری از محل نموده اند در حال بررسی و انجام امورات آن هستیم، لازم بذکر است پروین اعتصامی نوه دختری شوری بخشایش شاعر توانمند بخشایشی است، اقدام دیگر در این حوزه که با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، ساخت رستوران سنتی پروازی است که توانسته است در اولین گام سفرهای کوتاه شهرستانی را به سمت بخشایش روانه کند. از قابلیت های دیگری که می توان با جذب سرمایه گذار به محل گردشگری تبدیل نمود محلی به نام شور گول است.
با عنایت به اینکه در مواردی مسابقات مختلف رالی اتومبیل رانی در مسیر مرمر شهر بخشایش انجام می گیرد می تواند با سامان دهی و برنامه ریزی مناسب موجب جذب و رونق گردشگری شود.

عملکرد و اقدامات انجام شده و در دست اقدام شهرداری بخشایش را بیان کنید
ارتقای درجه شهرداری از 3 به 4، احداث جایگاه سوخت شهرداری بخشایش، تکمیل و بهره برداری از پروژه کمربندی 35متری امام حسین(ع)، ساماندهی ورودی شمالی با احداث میدان استاد عقیقی، ساماندهی ورودی جنوبی با احداث میدان مادر، احداث و بهره برداری از ساختمان اداری جدید شهرداری، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا بخشایش، احداث ساختمان آتش نشانی با بیش از 50 درصد پیشرفت کار، تجهیز ناوگان موتوری با خرید یک دستگاه گریدر، کمپرسی، مینی لودر و آمبولانس، ایجاد کارگاه تولید قطعات بتنی با مشارکت بخش خصوصی، احداث شهر بازی ساحلی با مشارکت بخش خصوصی، احداث پروژه پارک پروین اعتصامی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی، مسیرگشایی و بهره برداری از خیابان های استاد شهریار و شهید مطهری، اجرای پروژه مشترک محل دفن بهداشتی زباله با پیشرفت فیزیکی 70 درصد، انجام پروژه اجرای ممیزی املاک، اصلاح و جدول گذاری به طول بیش از بیست کیلومتر، صدور بیش از 60 مورد پروانه کاملا رایگان برای مددجویان کمیته امداد، تهیه و تدوین کتاب سرمایه گذاری شهر بخشایش، انجام مطالعات تهیه طرح تفصیلی و بازنگری طرح جامع تفصیلی و...

مزیت های شهر بخشایش چیست  به اختصار توضیح دهید؟
 اساسی ترین مزیت شهر بخشایش که آن را متفاوت از دیگر شهرهای شهرستان می نماید بحث مشارکت های مردمی می باشد. معمولا در اغلب مراسمات ملی، مذهبی حضوری بسیار پر رنگ دارند و حتی در مواردی در پروژه های شهری و نگهداری شهر نیز مشارکت و همکاری مناسبی دارند. در این شهر در پنج سالی که بنده به عنوان شهردار حضور داشته ام، همدلی و انسجام شهروندان و شورای اسلامی شهر و شهرداری ستودنی است.

به عنوان شهردار بخشایش چه کارهایی در راستای کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری صورت گرفته است ؟
 بزرگترین مشکل شهر بخشایش موضوع اشتغال می باشد که در طول سه سال گذشته با همکاری و همیاری تمامی مسئولین شهرستانی و شورای اسلامی شهر ، امام جمعه و شهرداری بخشایش با خرید بیش از 50 هکتار ملک توسط شرکت چسب هل در شهر بخشایش مقرر شده که با احداث شهرک صنعتی خصوصی و استقرار شرکت تولیدی چسب هل در این شهر، زمینه های مناسبی برای اشتغال شهروندان ایجاد شود، و نیزدر راستای درآمد پایدار، ایجاد جایگاه سوخت شهرداری و احداث کارگاه تولید قطعات بتنی با مشارکت بخش خصوصی انجام پذیرفته است.

پتانسیل اقتصادی شهر بخشایش را چگونه ارزیابی می کنید؟
 درآمد شهروندان شهر بخشایش عموما از سه حوزه کشاورزی، دامداری و فرش تامین می شود و فعالیت آنچنانی در بخش صنعت انجام نشده است. ورود چسب هل به شهر بخشایش و ایجاد دامداری های صنعتی و نبمه صنعتی می تواند نقطه عطفی در پویایی اقتصاد شهری شهر بخشایش باشد.

لطفا بفرمایید علت انتقال از حوزه شهرداری بخشایش به حوزه شهرداری صوفیان با چه انگیزه و هدفی صورت می پذیرد؟
 قبل از هر چیز  لازم است تشکری ویژه از شورای اسلامی دوره چهارم بخشایش که با اصرار مکرر بر انتخاب اینجانب به عنوان شهردار فرصت خدمت گذاری در شهر بخشایش را برایم فراهم نمودند و تشکر ویژه از اعضای دوره پنجم که با انتخاب مجدد بر این خدمتگذاری تداوم بخشیدند داشته باشم. با عنایت به دوران مدیریت اینجانب در شهر بخشایش که حدود پنج سال می باشد و نظر به اینکه اغلب تغییر مدیریت می تواند موجب پویایی و دمیده شدن انرژی جدید در سازمان باشد، تقدیر چنین بود که علیرغم میل باطنی شهروندان و اعضا محترم شورای اسلامی شهر بخشایش با استعفای اینجانب ، جهت ایجاد فرصت جدید برای خدمت رسانی، مقرر شد در شهر صوفیان و در خدمت شهروندان عزیز این شهر باشم که امیدوارم بتوانیم با همکاری و همراهی شورای محترم شهر، کارکنان شهرداری، ادارات و شهروندان عزیز صوفیان ، منشا خدمات مثبتی باشیم.

ضمن سپاس و قدر دانی از شما بابت اینکه وقت ارزشمندتان را در اختیار روزنامه عجب شیر گذاشتید اگر صحبت خاصی مانده بفرمایید؟
 با توجه به عملکرد دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی و شهرداری به نظر می رسد این دوران درمسیر توسعه بخشایش تکرار نشدنی است و نیز برای دوران مدیریت اینجانب نیز شاید تکرار نشدنی باشد. و همراهی شهروندان و شورای شهر نقطه قوت اساسی این دوران مدیریتی است، و در مدت پنج سالی که به عنوان شهردار بخشایش خدمت کرده ام به جرات می توان گفت اعضای شورای اسلامی شهر بخشایش فوق العاده منسجم، همراه و بدون کوچکترین چشم داشت و خواسته شخصی در خدمت  شهروندان عزیز بوده اند. لازم می دانم از همراهی و همکاری مدیران، کارشناسان محترم استانی، شهرستانی، شهری و شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم شهر بخشایش و امام جمعه محترم شهر بخشایش و شهروندان عزیز بخشایش و همکاران عزیزم در شهرداری و خصوصا ابراز احساسات عموم مردم شهر بخشایش در این روزهای پایانی از صمیم قلب تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: