جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
رحمانی:
عجب شیر ما - رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما جمعیت حدود 80 میلیونی داشته و کشورهای اطراف ما نیز حدود 300 میلیون نفر هستند بنابراین بازار خوبی داریم و در این زمینه از سرمایه‌گذاران خارجی مشترک استقبال می‌کنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ رضا رحمانی رییس کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم کیف،‌ کفش و صنایع وابسته که صبح امروز با حضور وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد،‌ گفت: مشکل ما نبود قانون نیست‌. طی سال‌های اخیر قوانینی را تصویب کردیم که باید کاملا اجرایی شود و می‌توان گفت در این بخش نقصی نداریم.

وی ادامه داد: از پیشنهادات استقبال می‌شود و مواردی که به ما عنوان می شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در حوزه چرم نیز باید به تجارب دیگر کشورها توجه کنیم در کشورهایی مثل ایتالیا و مالزی به موضوع آموزش در این بخش‌ها توجه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت برندسازی در این حوزه گفت: البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است ولی باید برند ایجاد شده و در دنیا نیز مطرح شود که البته برندهای خوبی داریم، ولی کافی نیست.

رییس کمیسیون صنایع مجلس در عین حال بیان کرد: من در کمیسیونی که در مجلس فعالیت می‌کنم، آماده همکاری هستم و کارگروهی که رئیس اتاق اصناف کشور نیز به آن اشاره کرده بسیار مهم است، ولی موضوع مهم دائمی بودن آن است، چون یکی از اشکالاتی که در کشور ما وجود دارد مستمر نبودن برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: باید با برنامه جلو برویم و بعد از برجام نیز انتظارمان این است که کارها به صورت جدی پیگیری شود و ما نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

رحمانی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر قانون مالیات در حال اصلاح است و تشکل‌ها باید نظرات خود را ارائه بدهند گفت: کشور ما جمعیت حدود 80 میلیونی داشته و کشورهای اطراف ما نیز حدود 300 میلیون نفر هستند بنابراین بازار خوبی داریم و در این زمینه از سرمایه‌گذاران خارجی مشترک استقبال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در پایان تاکید کرد: به این راحتی اجازه نمی‌دهیم بازار مصرف ما در اختیار دیگر کشورها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایشگاه بین المللی صنعت چرم کیف،‌ کفش و صنایع وابسته با هدف معرفی دستاوردها،‌ ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها‌، توسعه صادرات و ارائه پتانسیل‌ها‌ی صنعت چرم کشور‌، با نمایش آخرین تحولات و دستاوردها کشور در این زمینه‌ و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و اشتغال پایدار از امروز تا نهم آذرماه برگزار می‌شود
برچسب ها: رضا رحمانی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: