يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
در گفت و گو با مدیر بیمه تعاون شعبه آذربایجان شرقی مطرح شد:
عجب شیر پرس - خانم مهری فریدی اقدم دکترا(DBA) مدیریت عالی کسب و کار با گرایش اجرایی کارشناسی ارشد (MBA) و مدیریت کسب و کار از موسسه آموزش عالی که در مسئولیت‌های مختلف از جمله معاونت شعبه بیمه رازی در استان آذربایجان شرقی، مدیریت بیمه میهن شعبه استان آذربایجان شرقی و مدیریت بیمه میهن شعبه استان قزوین خدمات ارزنده عرضه داشته و اکنون نیز مسئولیت مدیریت بیمه تعاون شعبه آذربایجان شرقی را برعهده دارد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح مسائل مختلف خدمات بیمه ای در جامعه و مشکلات موجود پرداخته است که ماحصل آن ذیلاً به خوانندگان محترم روزنامه عجب شیر تقدیم می‌گردد:
هدف اصلی از ایجاد شرکت بیمه تعاون چیست لطفا بفرمائید؟
شرکت بیمه تعاون (تعاونی سهامی عام) با مشارکت بیش از پنجاه شرکت و اتحادیه‌های تعاونی و شرکت‌های سرمایه گذاری و... تاسیس و فعالیت‌های عملیاتی خود را از سال 1392 آغاز نموده است. شکل گیری بیمه تعاون و ورود بخش تعاونی کشور به عرصه فعالیت بانک و بیمه  و راهیابی این شرکت به بازارهای پولی و مالی کشور یکی از دستاوردهای بسیار ارزشمند سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به  شمار می‌آید. این امر، حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی، فرصتی مغتنم  در جهت توسعه بخش تعاونی کشور ایجاد نموده است که استفاده بهینه از آن می‌تواند محقق کننده یکی از آرزوهای دیرینه تعاونگران کشور باشد.

خط مشی مدیریت بیمه تعاون برچه اساسی می‌باشد لطفا بیان کنید؟
 بیمه تعاون با تکیه بر یک برنامه ریزی مدون و همکاری تمامی عوامل در بخش‌ها و ارکان مختلف شرکت، خط مشی‌های شرکت را این چنین معرفی می‌کند:
_ افزایش شعب در استان‌ها برحسب برنامه پیش بینی شده با تاکید بر گسترش و نفوذ صنعت بیمه در کشور
- افزایش میزان پرتفوی تولیدی شرکت با تاکید برجذب بازار بیمه ای بخش تعاونی
- مدیریت ترکیب سبد پرتفوی نمایندگان براساس سیاست گذاری شرکت
- توسعه محصولات و همچنین طراحی محصولات جدید بیمه ای با شناسایی نیاز مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی در بازار
- تقویت سیستم آموزش جهت ارتقا سطح دانش و معلومات کارکنان و نمایندگان
- فعال نمودن مدیریت سرمایه گذاری با ایجاد شرکت سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تحقق ترکیب سودآور سرمایه گذاری از محل ذخایر و درآمدها
- تلاش برای ارائه سرویس‌های متمایز به مشتریان و افزایش میزان رضایت مندی مشتریان
- بهره گیری از ظرفیت سهامداران شرکت در جهت توسعه خدمات رسانی و همکاری‌های دو جانبه
- راه اندازی شبکه فروش عمر و نمایندگان طبق آیین نامه 54 – تسهیل در دسترسی آسان مشتریان و بیمه گذاران به خدمات شرکت در سراسر کشور
- پیگیری و عملیاتی کردن طرح افزایش سرمایه شرکت برای افزایش توانگری شرکت و ورود به عرصه ریسک‌های بزرگ
 - بهره گرفتن از تلفیق دو روش مجازی و حضوری در آموزش متقاضیان اخذ کد نمایندگی
- به روزرسانی تعاملات فی ما بین شرکت و بیمه مرکزی و سایر بیمه گران اتکایی
-  کاهش هزینه‌های ارائه خدمات از طریق  برون سپاری  در راستای  افزایش بهره وری.

عملکرد بیمه گری بیمه تعاون در راستای چه اصولی می‌باشد لطفا توضیح دهید؟
شرکت بیمه تعاون در تلاش است با همفکری و همکاری مدیران و با بکارگیری کارشناسان متخصص و متمایز در صنعت بیمه، بستری جهت ارائه خدمات فنی و تخصصی و تجربی با در نظر گرفتن معیارهای مشتری مداری ارائه خدمات نماید.

خدمات بیمه ای بیمه تعاون چیست لطفا بیان نمائید؟
 شرکت بیمه تعاون افتخار دارد در رشته‌های مختلف بیمه ای اعم از بیمه‌های تضمین کیفیت کالا، بیمه حوادث انفرادی، بیمه‌های اتکایی، بیمه‌های مسئولیت، بیمه‌های مهندسی، بیمه‌های آتش سوزی و بیمه‌های خودرو، بیمه درمان و تکمیلی، بیمه باربری، بیمه‌های عمر و حوادث گروهی و بیمه‌های خاص، خدمات مطلوب و شایسته به بیمه گذاران گرامی ارائه نماید.

بیمه تعاون تا چه اندازه توانسته در راستای سیاست مدیریتی خود موثر عمل نماید؟
شرکت بیمه تعاون در پنجمین سال فعالیت رسالت اصلی خود را در تامین منافع ذینفعان از طریق ارائه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری بهینه و حضور پایدار و موثر در بازار بیمه کشور و به ویژه بخش تعاون می‌داند. از زمان شروع مسئولیت دکتر مظلومی به عنوان مدیرعامل در شرکت بیمه تعاون و با توجه به اینکه ایشان با یک نگاه روشن همیشه در تمامی سطوح خلاقیت و فن  بازاریابی را چاشنی دانش فنی نموده اند،  فصل جدیدی از موفقیت‌های شرکت به عنوان یک شرکت نوپا در صنعت بیمه رقم خورده است.

پوشش بیمه‌های تکمیلی بیمه تعاون را لطفا توضیح دهید؟
 بیمه تکمیلی یکی از ضروری ترین بیمه هایی است که امروزه هر خانواری باید داشته باشد این تصور که اتفاق می‌تواند تنها برای همسایه باشد غلط است و خودتان نیز می‌دانید که هر لحظه حادثه در کمین است اما زندگی تنها به حوادث ختم نمی‌شود. هزینه‌های درمان نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی کشورهای دنیا به عنوان یکی از سرسام آورترین هزینه‌های خانواده هاست، بیشتر بیمه‌های پایه در کشور مانند بیمه تامین اجتماعی درصد پایینی از هزینه‌های درمانی و بیمارستانی را پرداخت می‌کنند و در پرداخت هزینه‌های اضافی جراحی و دندان پزشکی، جبران هزینه‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند اینجاست که یک بیمه تکمیلی مناسب می‌تواند راه گشا باشد. بیمه‌های تکمیلی که توسط  شرکت‌های بیمه ارائه می‌گردد معمولا گروهی هستند و یک تعداد خاصی بسته به نوع شرکت بیمه برای پرداخت بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش‌های بیمه تکمیلی بیمه تعاون جهت جبران هزینه‌های دندان پزشکی ، جبران هزینه‌های بستری ، بیمارستانی ، جبران هزینه‌های جراحی سرپایی ، جبران هزینه‌های آزمایشگاهی ، جبران هزینه‌های  پاراکلینیکی ، جبران هزینه‌های شیمی درمانی ، رادیو تراپی ، آنژیوگرافی  قلب ، گامانایف ، انواع سنگ شکن و جبران هزینه‌های انتقال بیمار در داخل و یا خارج شهر و جبران هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین، جبران هزینه‌های جراحی‌های مهم و خاص می‌باشد.

ویژگی‌های بیمه تعاون چیست که آن را متمایز از سایر بیمه‌ها می‌کند؟
 بیمه تعاون به دنبال دستیابی به اهدافی است که نه تنها منابع بنگاه اقتصادی خود را تامین می‌کند بلکه با افزایش رو به تضاد استفاده کنندگان از طرح بیمه ای سودمند، شاخص توسعه یافتگی در جوامع توسعه یافته را در جامعه ایرانی  اسلامی مان  نهادینه  می‌کند.

اگر صحبت دیگری داشته باشید، مشتاق شنیدن خواهیم بود؟
امید است بیمه تعاون با وجود ثبات موفقیت خود در بازار بیمه کشور طی پنج سال گذشته همچنان بتواند رسالت خود را در تمامی زمینه‌ها به نحو احسن به انجام برساند، که در ترویج  و اعتلای  فرهنگ  بیمه در کشور نقش قابل توجهی ایفا نماید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: