جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
رییس ستاد انتخابات کشور در دیدار با نخبگان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس، معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات با تاکید بر این‌که برگزاری انتخابات سالم و پرشور، مهم‌ترین رسالت ستاد انتخابات است، گفت: حرکت در چارچوب قانون اساسی شالوده اصلی فعالیت‌های مدنی است.
حرکت در چارچوب قانون اساسی شالوده فعالیت‌های مدنی است
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا،جمال عرف در دیدار با نخبگان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان، اظهار کرد: همه ما در ذیل میثاق ملی که همان "قانون اساسی" است، فعالیت می‌کنیم و این میثاق ملی، مبنای فعالیت دولت در تمامی حوزه‌هاست.

وی با بیان این‌که ستاد انتخابات کشور امانت‌دار مردم بوده و کاملا بی‌طرفانه، پاسخ اعتماد مردم را خواهد داد، افزود: باید اعتماد به صندوق رای را برگردانیم و وظیفه ما امانت‌داری است.

وی با تاکید بر این‌که مشارکت مردم در انتخابات آتی، نقش محوری و اساسی در مسائل کشور دارد، گفت: دست اندرکاران انتخابات، ملزم و مکلف به رعایت بی‌طرفی و قانون‌مداری در روند اجرای انتخابات هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به حضور همیشه در صحنه مردم طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: احزاب، گروه‌ها نقش موثری در انتخابات دارند و هر زمان که احزاب و تشکل ها فعال‌تر عمل کرده‌اند، مشارکت مردم نیز افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۵۲ تا ۷۲ درصد متفاوت بوده است، افزود: کمترین مشارکت مردمی در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و بیشترین نیز در دوره پنجم بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به چهار پایه اصلی انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات بر پایه مشارکت مردمی، امنیت، سلامت و رقابت بنا شده که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، برقراری امنیت و سلامت انتخابات را برعهده دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنانش به خسارات ناشی از سیل در ابتدای سال اشاره کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، سیل اخیر ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته که وزارت کشور به عنوان قرارگاه بازسازی در این رابطه تلاش می‌کند.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌ها و گروه‌ها به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و بر برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور، رعایت عدالت حزبی و تبلیغاتی، مشارکت‌پذیری مردم و... تاکید کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: