پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
عجب شیر پرس، مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در جریان بازرسی کارشناسان این اداره کل از دستگاه ها و تجهیزات شهربازی های استان حدود ۱۰۰ دستگاه برای استاندارد سازی و تعمیر پلمب شد.
۱۰۰ دستگاه در شهربازی‌های آذربایجان شرقی پلمب شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ساسان فرشی حق رو، با بیان اینکه حدود ۸۰ شهربازی در استان وجود دارد، افزود: این دستگاه‌ها در ۳۰ شهربازی استان پلمب شده و با دستور قضائی پلمب آنها برای تعمیر و بازسازی دستگاه‌ها برداشته و برای آنها گواهی استاندار یک ساله صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: در ۳ ماه نخست امسال حدود ۳۰۰ مورد بازرسی از شهربازی‌های آذربایجان شرقی از سوی کارشناسان و بازرسان شرکت‌های همکار مورد تائید این اداره کل انجام شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در بازرسی ۳ گروه از بازرسان از این شهربازی‌ها برای بیش از ۳۸۰ دستگاه و تجهیزات مورد استفاده در آنها گواهی استاندارد صادر شده است و بازرسی از تجهیزات و دستگاه‌ها به صورت ۳ ماهه از سوی بازرسان تداوم می‌یابد.

فرشی حق رو، ادامه داد: در برخی شهرستان‌های استان دستور جمع آوری یا تعمیر دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی‌ها به علت عدم رسیدگی و غیرفعال بودن دستگاه‌ها صادر شده است و باید وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

وی در مورد دستگاه‌های شهربازی ائل گلی تبریز نیز گفت: در این شهربازی حدود ۳۷ دستگاه کوچک و بزرگ وجود دارد که ۶۰ درصد آنها دارای تائیدیه استاندارد بوده و برای بقیه دستگاه‌ها نیز عملیات تعمیر و استانداردسازی در حال انجام است.

بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و آرم استاندارد را پس از تأیید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

مردم و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۷، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و یا مراجعه حضوری مراتب را به بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اطلاع دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: