پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
عجب شیر پرس - دارنده اولین مدال رشته تپانچه زنان کشور می‌گوید که مثل همه ورزشکاران جهان سقف آرزوهایش ایستادن روی سکوی المپیک و کسب مدال در این رویداد مهم است؛ اما حالا فقط به کسب مدال در یونیورسیاد ایتالیا می‌اندیشد.
اولین مدال آور تپانچه زنان ایران: فقط دنبال کسب مدال یونیورسیاد هستمبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ‌هانیه رستمیان که والدینش هم زاده تهران هستند اما تاکید دارد ورزشکاری مازندارانی معرفی شود، ادامه داد: اواخر سال گذشته در حالی که در اردوهای تیم ملی بودیم، مسابقات انتخابی تیم تیراندازی دانشجویان برگزار شد و براساس رکوردها، دانشجو بودن و شرایط سنی ام به اردوی دانشجویان دعوت شدم و اردوهای این تیم همزمان با اردوهای تیم ملی و زیر نظر سرمربی تیم ملی برگزار شد.
وی ادامه داد: در حین برگزاری اردوی آماده سازی دانشجویان با توجه به ملی پوش بودنم در سه مر حله جام جهانی تیراندازی در هند، چین و مونیخ شرکت کردم و حتی در هند موفق به کسب نخستین مدال جهانی در رشته زنان برای کشور شدم ضمن اینکه حضور در این رقابت‌ها بر افزایش آمادگی ام برای حضور در ایتالیا افزود.
این تیرانداز بیست و یک‌ساله که از ۹ سال پیش افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را در رده‌های مختلف سنی به دست آورده، گفت: سطح رقابت‌های یونیورسیاد نزدیک به مسابقات جهانی است و بسیاری برترین‌های جهان در این رقابت‌ها حضور دارند و اگر چه سطح تیراندازی ما بسیار بالاست؛ قطعاً کار سختی در پیش داریم.
رستمیان با بیان اینکه عملکرد تیراندازان ایرانی در جام جهانی مونیخ رضایت بخش بود، گفت: موفق به کسب مدال یا سهمیه نشدیم اما رکوردهای خوبی داشتیم و شخصاً از عملکردم راضی هستم.
وی در خصوص روند تمرینات دانشجویان اعزامی به یونیورسیاد ایتالیا گفت: در کنار تمرینات فنی و آمادگی جسمانی ما تمرینات ذهنی خوبی داریم که تصویرسازی بخشی از برنامه تمرینی است و کمک زیادی به آرامش و تمرکز ما می‌کند؛ قطعاً این آرامش در کنار خودباوری از عوامل موفقیت هر تیرانداز است.

نگاهی به مسابقات یونیورسیاد
کاروان دانشجویان متشکل از ۴۲ ورزشکار است که ۹ نفر آنان تیراندازان زن و مرد در دو رشته تفنگ و تپانچه هستند. امید محمد نکونام، مهیار صداقت و نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده، هادی قره باغی و فاطمه صالحی در تفنگ و درسا عربشاهی، هانیه رستمیان و سجادی پور در تپانچه نمایندگان کشورمان در سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان هستند. هدایت این تیم را مریم طالبی بر عهده دارد.
سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان ۱۲ تیر به طور رسمی در شهر ناپل ایتالیا آغاز می‌شود و این رقابت‌ها در سه شهر کاسرتا، سالرنو و ناپل پیگیری و بیست و سوم همین ماه با معرفی برترین‌ها پایان می‌یابد. رقابت‌های یونیورسیاد در بخش تیراندازی از ۱۳ تا ۱۸ تیر در شهر کاسرتا پیگیری می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: