پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
عجب شیر پرس - بعد از سپری شدن مهلت ۱۵ روزه وزارت کشور به استانداران، کماکان منتظر ارایه نتایج جمع بندی نیاز واحدهای تولیدی استان هستیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در نشست کارمهلت ۱۵ روزه وزارت کشور به استانداران سرآمدگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی، به استانداران سراسر کشور ۱۵ روز مهلت داد تا در این فرصت لیست جامع نیازهای وابستگی تولیدی را تهیه و ارائه

هشتم خرداد ماه سال جاری، در جریان سفر کاری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور و در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی مبنی بر فرصت ۱۵ روزه به استانداران، مقرر گردید از یک طرف نیازهای واحدهای تولیدی به قطعات و مواد اولیه وارداتی و از طرف دیگر شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و کارخانه های برتر هر استان شناسایی و به وزارت کشور اعلام شود. 

بر این اساس از مدیریت ارشد استان انتظار می‌رفت بلافاصله دست به کار می شد و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و شناسایی و جمع بندی نیازهای واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار می داد و همزمان نسبت به شفاف سازی و اطلاع رسانی اقدام  و افکار عمومی را  از کم و کیف جریان نتایج موضوع آگاه می ساخت که البته با گذشت قریب یک ماه از برگزاری نشست مزبور، تاکنون گزارشی جامع در این خصوص ارائه نشده است!

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان شرقی در نشست خود با حضور بابک دین پرست معاون وزیر کشور، که در هشتم خردادماه سال جاری برگزار شد، با تاکید بر اینکه " جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نباید حالت تعارف به خود بگیرد"،  ۳ موضوع جدی و متفاوت نیز در این زمینه مطرح شد که لازم است استانداری آذربایجان شرقی در هر یک از موارد مزبور نیز پاسخگوی اقدامات خود باشد:

۱)  فرصت یک هفته‌ای به بانک‌ها و دستگاه‌های مسئول برای بررسی و رفع مشکلات ۵ واحد تولیدی در استان آذربایجان شرقی 

۲)  دبیرخانه کارگروه، عملکرد مدیران را در حل مشکلات واحدهای تولیدی به طور جدی رصد و هر جا لازم بود، برخورد کند. 

۳) پای کار بودن فرمانداران در خصوص کمک به تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد و حمایت از واحدهایی که با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند. نمایند.

معاون وزیر کشور همچنین  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام از استانداران سراسر کشور خواست تا نشست های دوره ای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در شهرستان‌ها برگزار کنند.

وی در این نشست به فرمانداران تاکید کرد تا لیست واحد های فعال تولیدی در شهرستان ها را شناسایی و در جهت ارتقای شاخص های آن پیگیری و اهتمام کنند.

که البته در اجرای برنامه ریزی مناسب برای ترتیب سفرهای شهرستانی و همچنین برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها، متاسفانه در استان آذربایجان شرقی، تحرک چندانی به چشم نمی خورد! 

نکته مهم این است که معاون وزیر کشور در این نشست‌ها تاکید کرده است که عملکرد استانداران و فرمانداران در سال جاری، براساس شاخص های اقتصادی ارزیابی می شود.

واقعیت این است که سخنان و حرف های زیاد و زیبایی زده می شود، اما گوش شنوایی برای برآورده کردن آنان نیست! 

از متن و حاشیه جلسات بی‌نتیجه گرفته تا وعده‌های بی‌عمل و بد قولی ها.... از این رو به دلیل شرایط کنونی و  توجهی که به پس فرصت‌ها و نیازهای مخاطبان احساس می شود، لازم است نشست های مستمر پرسش و پاسخ استاندار، معاونان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با اصحاب رسانه برگزار شود، تا با اطلاع رسانی جامع، کافی و به هنگام، آثار و نتایج مهم فعالیت‌ها و عملکرد با تنویر افکار عمومی و از طریق پاسخگویی مناسب حاصل شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: