جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
رییس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی:
رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی بر اهمیت تعلیم و تربیت، لزوم بالا بردن سطح کیفی و مبارزه با پدیده دلالی در مدارس فوتبال تاکید کرد.
 به گزارش خبرنگار ما، جواد ششگلانی در نشستی که  در تالار کنفرانس هیئت فوتبال استان و با حضور مدیران و مربیان مدارس فوتبال استان برگزار شد  اظهار کرد: باتوجه به شروع فصل مدارس فوتبال باید به بحث تربیت فوتبال آموزان توجه ویژه ای داشته باشیم. فوتبال باید در راستای رشد و تعالی انسان ها انجام گیرد و خصوصا شما مربیان عزیز که اکثرا پیشکسوت هم می باشید و بیشتر با فوتبال پایه سر و کار دارید باید بیشتر به مسایل اجتماعی و اخلاقی فوتبال آموزان توجه کرده و رشد و تعالی اخلاقی و تربیتی آن ها را کنار رشد کیفی ورزشی و حتی بالاتر از آن در نظر داشته باشید. باید بحث رسالت معلمی را جدی بگیریم و ابتدا به خودمان رجوع کنیم تا بتوانیم تاثیر مثبتی را بر جای گذاریم که البته به روز بودن هم در این قضیه بی تاثیر نیست.
وی افزود: هیئت فوتبال می خواهد در کنار شما باشد. ما امسال توجه ویژه ای به مدارس فوتبال داریم و برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم و از شما می خواهیم با ما همکاری کنید و هرکسی که از چارچوب قانون و ارزش های اخلاقی و فنی خارج شود قطعا هیئت فوتبال برخورد خواهد کرد.
رئیس هیئت فوتبال استان ادامه داد: مطلب مهم دیگر بحث آموزش است، در مدارس فوتبال آموزش های فوتبالی انجام می گیرد و این باید خروجی داشته باشد منظور من این نیست که همه مراجعه کنندگان باید فوتبالیست بیرون بیایند، بلکه شما باید سازماندهی کنید مثلا فوتبال آموزانی را که برای تفریح مراجعه می کنند و آن هایی که استعداد دارند را ازهم جدا کنید و این برمی گردد به مدیریت شما. ما باید سطحی کیفی آموزش ها را بالا ببریم تا بتوانیم میزان خروجی بومی را بالا ببریم. با توجه به این که نسبت تعداد خروجی بازیکن حرفه ای به تعداد ورزشکاران استان بسیار کم می باشد در این راستا هیئت فوتبال برنامه ریزی کرده که به کیفیت مدارس فوتبال نظارت کند و قوانین مدارس فوتبال باید مو به مو اجرا شوند.
مهندس ششگلانی اضافه کرد: باید به این توجه داشته باشید که مجوز شما عزیزان مدرسه ی فوتبال است نه نقل و انتقال بازیکن، در هیچ صورتی نباید مبالغ اضافی از خانواده ها دریافت شود و فقط طبق تعرفه های هیئت می توانید فعالیت کنید. متاسفانه بعضی ها برای سواستفاده های مالی وارد این کار می شوند و با درخواست مبلغی از والدین فوتبال آموز، قول فرستادن آن ها به باشگاه های مطرح را می دهند. در این مواقع خود مدارس باید ورود کنند و اگر چنین اشخاصی را می شناسید باید جلویشان را بگیرید و سریعا به هیئت اطلاع دهید.
 رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان  در خاتمه تصریح کرد : درخواست من از شما این است که برای زیر سوال نرفتن ورزش، خودتان و سازمان همگی با هم با این فعالیت های غیراخلاقی مبارزه کنیم، نباید در جامعه و فوتبال که جزئی از آن است بی تفاوت باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: