سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: تسهیلات دولت به مردم اگر به درستی مدیریت نشود به اقتصاد و جامعه آسیب جدی وارد می‎کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمدباقری بنابی در رابطه با وام 10 میلیون تومانی کالا که قرار است در قالب بسته اقتصادی دولت به مردم داده شود، گفت: ارائه چنین تسهیلاتی اگر به درستی مدیریت نشود آسیب جدی به اقتصاد و جامعه وارد می‎کند. چرا که علی‎رقم ورود نقدینگی به بازار و ایجاد تورم، زمینه دلال‎بازی را نیز برای سوءاستفاده‎ کنندگان فراهم می‎کند.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: موفقیت چنین طرح‎هایی مرهون هماهنگی مناسب میان کارخانه‎های داخلی لوازم خانگی است تا افراد بتوانند به اندازه مبلغ تعیین شده از شرکت تولیدی لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

نماینده مردم بناب ادامه داد: نگرانی ما از این طرح این است که طرح مزبور به درستی انجام نشود و وام پرداخت شده در زمینه خرید کالاهای داخلی مصرف نشود و مردم وام دریافتی را صرف خرید کالاهای خارجی کنند و فقط یک نقدینگی برای کشور ایجاد شود.

وی در پایان تاکید کرد: دولت باید در این طرح تدبیری بیندیشد تا نقدینگی که به بازار وارد می‎شود از سویی گره‎ای از کار مردم باز کند و از سوی دیگر بتواند به فروش کالای داخلی کمک کرده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: ضروری است که این وام برای خرید کالایی خاص مانند لوازم خانگی داده شود. چرا که گستردگی طرح اجرای آن را سخت خواهد کرد و هرج و مرجی به وجود می آید که وضع آن از وام خودرو بدتر می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: