جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه طرح مدیریت مصرف به منظور جلوگیری از قطعی برق در استان اجرا می‌شود گفت: جلوگیری از خاموشی برق در تابستان منوط به همکاری مشترکین است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، اکبر فرج‌نیا با اشاره به برق‌رسانی به روستای عشایرنشین خرده قشلاق شهرستان اهر اظهار داشت: پروژه برق‌رسانی به روستای عشایرنشین خرده قشلاق با احداث 3.5 کیلومتر خط فشار متوسط و ضعیف و با اعتبار 450 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اهالی این روستا از نعمت برق بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی افزود: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی و در راستای محرومیت‌زدایی، 99.8 درصد جمعیت کشور از نعمت برق بهره‌مند هستند و این آمار در استان آذربایجان شرقی نزدیک به 100 درصد است.

وی بابیان اینکه هیچ یک از روستاهای بالای 10 خانوار آذربایجان شرقی فاقد نعمت برق نیستند، گفت: پروژه‌های برق‌رسانی به روستاهای بالای 5 تا 10 خانوار استان در حال اجرا بوده و 7 روستای کم جمعیت شهرستان‌های اهر، خداآفرین، چاراویماق، کلیبر، ورزقان و میانه با اعتبار 30 میلیارد ریال نهایت تا دو ماه آینده برق‌دار می‌شوند.

فرج‌نیا از برق‌رسانی به 8 روستای 5 تا 10 خانوار شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، چاراویماق، جلفا و بستان‌آباد در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه برق‌رسانی و با همت همکاران به 8 روستای کم‌جمعیت شهرستان‌های مذکور از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که آیا امسال در استان خاموشی برق خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: امسال تلاش بر این است تا با اجرای پروژه‌های مدیریت مصرف که از نهم آذرماه سال گذشته آغاز شده و با همکاری مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان امیدواریم امسال خاموشی برق در آذربایجان شرقی نداشته باشیم.

وی، جلوگیری از خاموشی برق در آذربایجان شرقی را منوط به همکاری مشترکین بخش‌های خانگی، تجاری، صنعت اکبر فرج نیای و کشاورزی دانست، خاطرنشان کرد: امسال در این راستا وزارت نیرو بسته‌های تشویقی در رابطه با مدیریت مصرف برق به مشترکین ارائه می‌دهد و اگر مشترکین درست مصرف کنند و صرفه‌جویی داشته باشند امیدواریم با خاموشی در تابستان روبرو نشویم.

کاظم تاروردی‌پور، مدیر توزیع برق شهرستان اهر در آیین افتتاح پروژه برق‌رسانی به قشلاق خرده قشلاق از آغاز پروژه برق‌رسانی به روستاهای ساری‌لار و قره قشلاق شهرستان اهر در سال 98 خبر داد، اظهار داشت: اولویت شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان رویکرد برق‌رسانی به روستاهای بالای 5 و 10 خانوار را در اولویت قرار داده‌اند و حتی به برخی روستاهایی که 3 خانوار ساکن دارند نیز برق‌رسانی می‌کنیم.

مدیر توزیع برق شهرستان اهر در ادامه مجموع هزینه کرد برای برق‌رسانی به روستای خرده قشلاق این شهرستان را 450 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در این پروژه 3.5 کیلومتر شبکه خط فشار متوسط و ضعیف ایجاد شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: