جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که مسأله معیشت و امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه کارگران است، گفت: همکاری کارفرمایان و مدیران دستگاه‌های مسئول برای رفع دغدغه‌های کارگران ضروری است.
‌‌‌‌‌‌‌به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در نشست هم‌اندیشی با مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان، با تبریک روز جهانی کارگر، گفت: روز کارگر بهانه‌ای برای قدردانی از تلاش‌های کارگران و یادآوری اهمیت موضوع کار و کارگر است.

وی افزود: در سایه فضای صمیمی در بین متولیان اقتصادی استان، خوشبختانه آذربایجان شرقی شاهد کمترین مسائل کارگری است و مشکلات موجود نیز با اهتمام جدی از سوی مسئولان استان پیگیری می‌شود.

پورمحمدی همچنین بر نقش تشکل‌های کارگری در پیگیری مسائل کارگران تأکید کرد و گفت: البته این تشکل‌ها نباید تلاش کنند که به جای پیگیری مسائل صنفی در جایگاه نهادهای تصمیم‌گیر قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به موضوع واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد به دلیل رعایت نکردن اهلیت در بحث واگذاری، مشکلات جدیدی به وجود می‌آید که نشان می‌دهد واگذاری‌ها بر اساس برنامه‌ریزی نبوده است.

وی با بیان این‌که تدابیر جدی برای حل مشکلات این حوزه اندیشیده شده است، افزود: هدف‌گذاری خاصی در این زمینه تعریف شده و معتقدیم که در مقابل بی‌تدبیری‌ها و ناتوانی‌ها در اداره واحدهای واگذار شده نباید مسامحه و کوتاهی شود.

پورمحمدی با بیان این‌که صنعت و اشتغال، موتور محرکه اقتصاد کشور است، گفت: تحریم‌های اقتصادی اگرچه مشکلات و سختی‌هایی را به وجود آورده، اما در بسیاری از بخش‌های تولیدی و صنعتی نیز موجب پیشرفت و خودکفایی شده است.

در این نشست، مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای پیگیری مسائل حوزه کارگری و برنامه‌های آتی در این حوزه ارائه کردند.

نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص مسائل مختلف این حوزه پرداختند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: