پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار قرار گرفتن نیازهای جامعه در صدر اولویت‌های پژوهش مراکز علمی شد و گفت: باید بدانیم که بدون دانش، اقتدار کشور امکان پذیر نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در هفتاد و یکمین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن روز معلم، سالروز شهادت شهید مطهری را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در تربیت نیروی انسانی کارآمد در راستای گام دوم انقلاب تلاش کند و نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی را تربیت و تحویل جامعه دهد.

وی با بیان اینکه متولیان حوزه آموزش و پرورش باید برای تحول در نظام آموزشی معلمان با محوریت ارتقای علمی و دانشی، اقداماتی را انجام دهند، افزود: ارتقای جایگاه علمی معلمان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مروری کوتاه به ساختار آموزشی کشور نشان می‌دهد باید نکاتی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه باشد که هدفمندی نظام آموزشی با در نظر گرفتن مبانی فکری و آموزشی و ایجاد تناسب آموزش با مهارت‌های مورد نیاز شغلی جامعه از مهمترین نکات مورد نیاز در این حوزه است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه ضرورت این مساله با پذیرش بدون هدف افراد در رشته‌های مختلف کاملا احساس می‌شود، اضافه کرد: اکنون در دانشگاه‌ها و مراکز علمی رشته‌هایی داریم که متقاضی دارند ولی نیازی به آن در جامعه نداریم، لذا باید این روند اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش انگیزه خدمت رسانی و روحیه علمی باید در بین دانشجویان و دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد، افزود: توجه به آموزش‌های علمی - کاربردی و توجه به تربیت نیروی متخصص هم از نکاتی است که نیازمند توجه ویژه است.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از هلال احمر، سپاه، شهرداری و همه دست اندکاران استان که در سیل لرستان و خوزستان و گلستان نقش داشتند، افزود: روحانیون هم به طور مرتب در حال اعزام به مناطق سیل زده هستند. تدابیر استاندار و مساعدت و همراهی شهرداری تبریز و مسئولان مرتبط در جلوگیری و پیشگیری از سیل احتمالی موثر بود که از رسانه‌ها هم در این زمینه تقدیر و تشکر می‌کنم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: