جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اعتباری بالغ بر سه هزار و 431 میلیارد ریال در دهه حساب 100 امام (ره) افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، حافظ باباپور در نشست خبری اظهار کرد: اجرای طرح هادی در 15 روستا، اجرای آسفالت معابر روستایی در 14 روستا از محل قیر رایگان، صدور 3398 جلد سند مالکیت روستایی، صدور 1179 جلد سند مالکیت شهری، طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای 8000 واحد مسکونی، اتمام بازسازی زلزله مناطق شربیان و بهره‌برداری از پروژه 312  واحدی بهاران ارسباران پروژه‌های قابل افتتاح در دهه حساب 100 امام (ره) است.
 
وی از نوسازی و مقاوم‌سازی 52 درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: تاکنون درسطح روستاهای استان بیش از 166 هزار واحد مسکونی، مقاوم‌سازی شده است.
 
باباپور در خصوص مطالعه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نیز گفت: تاکنون تهیه و مطالعه طرح هادی در 2013 روستای استان انجام شده و در 814 روستا نیز اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است، همچنین طرح هادی 700 روستا نیاز به بازنگری دارد.
 
وی همچنین از صدور بیش از 213 هزار سند مالکیت روستایی و 24 هزار سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد و گفت: تاکنون 21 هزار پروانه ساختمانی نیز از سوی بنیاد مسکن صادر شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به عملکرد این بنیاد در حوادث سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ساخت 20 هزار واحد مسکن روستایی و پنج هزار واحد شهری در جریان زلزله ارسباران، ساخت 954 واحد در جریان سیل سال 96 و ساخت 350 واحد در جریان زلزله شهرستان سراب در سال 96 از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان است.
 
باباپور افزود: بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر 25 هزار نفر بالغ بر 16هزار و 506 واحد در قالب طرح مسکن مهر و 11 هزار و 575 واحد در قالب تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد احداث کرده است.
 
وی همچنین از ساخت 1005 واحد مسکونی برای محرومان توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان خبر داد. 
 
وی به طرح عظیم نهضت قیر یارانه اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ حدود ۴۵ هزارتن‌ قیر یارانه به این استان تخصیص یافته که بنیاد مسکن توانسته است تاکنون ۴۵۰ میلیون متر مربع از روستاهای استان را آسفالت کند. سهمیه قیر رایگان استان در سال جاری نیز حدود 48 میلیارد تومان است.
 
باباپور با بیان اینکه بنیاد مسکن تنها نهاد متولی بازسازی خانه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی است، بیان کرد: ماشین آلات بنیاد مسکن در مناطق مختلف آذربایجان شرقی در حال لای‌روبی مسیل‌ها بوده و همچنان در مناطق سیل زده لرستان نیز حضور دارند. احتمال دارد به زودی در خوزستان هم حضور یافته و بازسازی یکی از شهرستان‌های این استان را بر عهده بگیریم.
  
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۰۰ روستا در مسیر سیلاب قرار دارند، گفت:  ۴۰ الی ۴۵ روستا جا‌به‌جا شده و بر اساس مطالعه طرح هادی، از ساخت‌و‌ساز در روستاهای در معرض سیل جلوگیری می‌شود. لیست روستاهای در خطر سیلاب به مراجع قانونی ارسال شده و درخواست اعتبار برای جابه‌جایی کامل و یا بخشی از روستا انجام شده است.
 
وی در خصوص مشکلات پروژه 170 واحدی آفتاب، گفت: پیمانکار این پروژه پس از برنده شدن در مناقصه و دریافت تسهیلات، به همراه خانواده‌اش قصد فرار از کشور را داشت که با هوشیاری نیروهای انتظامی خاطیان دستگیر شده‌اند. این پروژه پیشرفت 85 درصدی دارد و بخشی از مشکلات آن رفع شده است.
 
باباپوردر خصوص احداث بزرگراه «تبریز - اهر» گفت: یکی از شرکت‌های وابسته بنیاد مسکن احداث 35 کیلومتر از این بزرگراه را برعهده دارد که حدود 20 کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و این شرکت 15 میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارد، از طرفی سهمیه قیر نیز برای این پروژه اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه روستاهای اطراف تبریز خطر بالقوه هستند، گفت: ایجاد حاشیه‌نشینی جدید در تبریز ممکن نبوده و به همین دلیل حاشیه نشینی در روستاهای اطراف تبریز همچون چاوان، باغ معروف و ... به وجود آمده است که همان ویژگی‌های ریزدانگی، ناامنی و نفوذناپذیری را دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: