پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از روند رو به رشد تامین زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، مرتضی آبدار ضمن بیان اینکه تامین زیرساخت‌های توسعه گردشگری استان به طور مستمر در حال پیگیری است، به تداوم اجرای پروژه های زیرساختی گردشگری در شهرستان "خدا آفرین" اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان خداآفرین در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان قرار دارد و معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه‌های گردشگری این شهرستان امری ضروری است، به همین منظور پروژه های تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری آینالو، احداث ساختمان های بین راهی مسیر رودخانه ارس در سه منطقه سه راهی سوتن و مرزآباد و لاریجان مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری این شهرستان در اولویت مسیرهای سفر گردشگران و نیاز مبرم به تامین امکانات اولیه برای رفاه حال مسافران و گردشگران تاکنون مراحلی اعم از تکمیل پروژه کمپ گردشگری آینالو که شامل کف سازی، عملیات خاکبرداری و مسطح سازی، احداث سرویس بهداشتی و زیر سازی آن، احداث ساختمان های بین راهی در سه منطقه سه راهی سوتن، مرزآباد و لاریجان، اجرای سنگ فرش برای ایجاد مسیر مشخص سواره رو و پیاده رو در داخل کمپ آینالو در راستای حفظ محیط زیست و نظم بخشیدن به ساختار احداثی کمپ با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام پذیرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به برنامه های آتی این اداره کل در راستای تسهیل در مراحل اجرایی پروژه های زیرساختی گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به برخورداری خداآفرین از ظرفیت گردشگری طبیعی و وجود رودخانه ارس در جوار این شهرستان گستردگی محل هایی که نیازمند احداث زیرساخت های گردشگری هستند براساس اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

آبدار در پایان، میزان هزینه لازم برای ادامه پروژه های عملیاتی را سه میلیارد تومان عنوان و به مراحل آتی اشاره کرد و گفت: احداث راه و ورودی به کمپ گردشگری آینالو، احداث منبع آب و تاسیسات مکانیکی برای انتقال آب به سایر نقاط کمپ، سوئیت های اقامتی کوتاه مدت، مجتمع بین راهی در مسیر گردشگری آینالو به طرف دره مکیدی و جانان لو به طرف کلیبر و  وردوی مسیر روستای وینق از جمله برنامه های آتی این اداره کل در آینده ای نزدیک است.

شهرستان "خدا آفرین" با واقع شدن در فاصله 253 کیلومتری شمال شرقی تبریز و از سوی دیگر با بهره مندی از قسمتی از زیست کره ارسباران در زمره شهرستان های دارای ظرفیت بالای گردشگری قرار گرفته است.

گفتنی است با تاسیس منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس که بخشی از آن در محدوده شهرستان خدا آفرین واقع شده، زمینه برای فعالیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: