پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم جشنواره‌های قرآنی در سال‌های آینده به صورت یک‌جا و هماهنگ برگزار شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری ظهر امروز در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات استانی حفظ قرائت و ترتیل قرآن کریم آذربایجان‌شرقی و دومین دوره مسابقات قرآن اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی یکی از وظایف حکومت اسلامی را  توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دانست و اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های تشکیل حکومت انقلاب اسلامی تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است و گسترش فرهنگ قرآنی و ارتقاء کشوری با هویت اسلامی و قرآنی یکی از آرزوهای مسئولان کشور است.

وی ادامه داد: همت همگانی و توجه همه به این مسئله و رویکرد به قرآن موجب تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود و هماهنگی دستگاه‌های بین دولتی و دولتی در این میان ضروری بوده و لازم است از بخشی‌نگری پرهیز کرد.

شبستری افزود: امیدواریم جشنواره‌های قرآنی در سال‌های آینده به صورت یکجا و هماهنگ برگزار شود و برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی، دانشجویی و دیگر مسابقات موجب عزتمندی و سرافرازی خواهد بود و اگر بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم برد تبلیغاتی برای نشر قرآن بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: باید در کنار آموزش قرآنی و روخوانی به تدبیر قرآن نیز روی آورده و همه مردم با قرآن انس بگیرند و فرهنگ قرآنی در همه خانواده‌ها نشر پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی رشد و تعالی جامعه اسلامی را منوط به فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) دانست و گفت: تمام مصائبی که در حال حاضر جهان را درگیر خود کرده به واسطه دوری از فرهنگ قرآنی و اهل بیت است و دوری از قرآن و آموزه‌های آن موجب شده تا زن و کودک و مرد به نام قرآن کشته شوند.

شبستری بیان کرد: نشر فرهنگ قرآنی باید از دوران کودکی آغاز شود چرا که بهترین زمان برای نشر فرهنگ قرآنی نشر آن از زمان کودکی است و فرهنگ قرآنی را به صورت کاربردی در میان کودکان و نوجوانان ترویج دهیم.

شبستری افزود: کاربردی کردن و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی به صورت فردی و اجتماعی موجب خواهد شد تا به موفقیت‌های بزرگی رسیده و در این میان رویکرد برنامه‌های آموزشی باید به این سمت باشد.

وی تاکید کرد: اگر فرهنگ قرآنی گسترش یابد میزان جرایم کاهش خواهد یافت و کاهش آسیب‌‌پذیری اجتماعی در میان خانواده‌های قرآنی به مراتب کمتر از خانواده‌هایی بوده که به فرهنگ قرآنی بی‌اعتنا هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: دشمن درصدد مشکل آفرینی و شبهه‌افکنی بوده و در این میان وظیفه علمای دینی برای پاسخ‌دهی به این شبهات و مبارزه با تفکرات نادرست ضروری است.


برچسب ها: نفوذ ، دشمن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: