جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان، تسهیل امور اداری در زمینه ساخت و ساز بود، افزود: متاسفانه امروز این سازمان خود به نهادی عریض و طویل و گرفتار بروکراسی تبدیل شده است .
به گزارش عجب شیر ما به نقل ایرنا، محمد صادق پورمهدی در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای هفتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی افزود: تا دیروز مردم در شهرداری گرفتار بودند و امروز در پیچ و خم اداری نظام مهدسی درگیرند.
وی با بیان اینکه هدف قانون گذار، تسهیل امور مردم بود ، گفت: در حال حاضر بیشتر شکایات مردمی در حوزه ساخت و ساز مربوط به نظام مهندسی است .
پورمهدی بر ضرورت پرهیز از روابط ناسالم اداری تاکید و خاطرنشان کرد : اگر مجری و تصمیم ساز و تصمیم گیر یکی باشد ، فساد هم روی می دهد.
وی منع شرکت کارکنان وزارت راه و شهرسازی در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان را گام مثبتی در سالم سازی فعالیت های این حوزه دانست و افزود: انتظار از هیات مدیره جدید شفاف سازی امور است .
معاون استاندار آذربایجان شرقی از اعضای هیات مدیره ساختمان استان خواست تا زمانی که عضو هیات مدیره هستند ، نقشه ساختمان امضا نکنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان تحصیل کرده در زمینه مهندسی ساختمان بیکار هستند، افزود: در صورتی که از امتیازهای ویژه استفاده نکنیم، جوانان به ما اعتماد می کنند و از ادامه فعالیت هم دلزده نمی شوند .
پورمهدی با اشاره به گردش مالی بالای نظام مهندسی ساختمان، در خصوص رعایت امانت هشدار داد و اظهار کرد: در صورت تخلف، شورای انتظامی باید به وظیفه خود عمل کند.
وی همچنین از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست از تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبدیل شدن به ستاد انتخاباتی اشخاص یا احزاب پرهیز کنند.
دراین آیین، اعتبارنامه 15عضو اصلی و هفت عضو علی البدل هفتمین دوره هیات مدیره سازمان مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی اعطا و از زحمات هیات اجرایی انتخابات و خدمات اعضای هیات مدیره دور ششم قدردانی شد.
این دوره از انتخابات هیات مدیره این سازمان با حضور147 نفر داوطلب 16 مهر همزمان با سراسر کشور در دو حوزه انتخاباتی تبریز و 13 حوزه سایر شهرهای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان که برای مدت سه سال انتخاب شده اند ، از میان خود رئیس سازمان را انتخاب می کنند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی دارای 26 هزار عضو است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: