پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
عجب شیر ما - سه طرح گردشگری و تولیدی- صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۴۹۲ میلیارد ریال با حضور مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین هتل ۵ ستاره منطقه آزاد ارس با ظرفیت ۱۵۰ تخت برای مسافران و گردشگران و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یک واحد تولیدی دستمال مرطوب با سرمایه گذاری ۸۹ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال و ۲۱ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال سرمایه در گردش که زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است،  مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح واحد بسته بندی خشکبار از دیگر برنامه‌های سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ارس بود که با سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال و اشتغال زایی ۶۳ نفر به بهره برداری رسید.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.

در این منطقه دو گذرگاه مرزی رسمی و گمرک‌های جلفا و نوردوز وجود دارد و فاصله آن تا خاک ترکیه نیز کمتر از ۱۵۰ کیلومتر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: