پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
عجب شیر ما - ۵ پروژه بزرگ عمرانی شهرداری تبریز افتتاح می‌شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: ۵ پروژه بزرگ عمرانی شهرداری تبریز شامل پروژه تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج)، تعریض پیاده راه و سنگ فرش ارک، مسیرگشایی خیابان ارتش، خیابان ۱۵ خرداد و مسیر جدید اتصال باسمنج به دروازه تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص این پروژه‌ها گفت: این پنج پروژه پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد و عملیات عمرانی آن‌ها تمام شده است و طی روز‌های ۲۳ و ۲۵ اسفندماه و قبل از آغاز تعطیلات نوروزی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه احداث مسیر جدید اتصال باسمنج به دروازه تهران افزود: این مسیر جدید به طول ۴۰۰ متر و عرض ۱۸ متر توسط منطقه ۲ شهرداری تبریز انجام شد و مسیر باسمنج و کوی خورشید را به دروازه تهران متصل می‌کند و هم اکنون به صورت کامل عملیات احداث آن به پایان رسیده است.

اسحقی سپس در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر (عج) گفت: این تقاطع کوی نصر را به استانداری متصل می‌کند و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی اجرا شده است و هم اکنون تردد از این تقاطع در جریان است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژه‌هایی که طی روز‌های آتی به بهره برداری می‌رسد خیابان ۵۵ متری ارتش است، افزود: هزینه اجرای این پروژه ۲۶.۵ میلیارد ریال و هزینه تملک آن۲۰۰ میلیارد ریال بوده است. طول پروژه ۵۵۰ متر و عرض آن ۵۵ متر است.

اسحقی گفت: در این پروژه توجه ویژه‌ای نیز به فضای سبز داشته ایم به طوری که حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای سبز در طول مسیر ایجاد شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز سپس در خصوص پروژه ۱۵ خرداد بیان کرد: تکمیل کمربندی میانی حدفاصل شهرک طالقانی تا میدان فاطمیه به طول ۱۳۵۰ متر و عرض ۳۵ متر انجام شده و طی روز‌های آینده مراسم افتتاح آن برگزار می‌شود

اسحقی با تاکید بر اینکه مبلغ اجرای این پروژه ۱۸ میلیارد ریال و هزینه جابه جایی تاسیسات ۲۰۰ میلیون ریال بوده است که طی هشت ماه اجرای این پروژه به پایان رسید.

وی به پروژه تعریض پیاده راه و سنگ فرش ارک نیز اشاره کرد و گفت: این مسیر گردشگرپذیر تا آغاز سال نو تقدیم شهروندان و گردشگران می‌شود، این مسیر به دو حالت پیاده راه و سواره رو اجرا شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز هزینه تملک قطعات باقی مانده در این مسیر را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: جمع هزینه عمرانی این پروژه ۸ میلیارد ریال بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: