جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
نهاوندیان در تبریز:‌
عجب شیر ما - معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: بودجه کشور نیازمند اصلاح ساختاری است و با جلوگیری از هدر رفت منابع کشور می‌توانیم برابر ۳.۴ درصد تولید ناخالص کشور رشد کنیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمد نهاوندیان در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار داشت: همان گونه که در همگرایی، نیاز اصلی امروز کشور دفاع مقدس با همدلی و همگرایی توانستیم از مشکلات عبور کنیم امروز هم برای حل معضلات جامعه به مثبت اندیشی و همگرایی نیاز داریم تا در کنار طرح مشکلات باید راهکار هم ارائه شود.

وی با اشاره به چالش‌های ایجاد شده در بخش اقتصاد کشور افزود: برخی از این چالش‌های را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: اعلام خروج آمریکا از برجام موجب تکانه در بازار ارز شد و به سایر بازارها تأثیر گذاشت اما این تکانه‌ها با تدبیر درست قابل کنترل بوده و شرایط کنونی فرصت مناسبی برای تغییر ساختار اقتصادی است که اکنون واحدهای تولیدی آمادگی بیشتری برای اصلاح دارند.

وی برضرورت اصلاح تصمیم‌های نادرست سالهای اخیر تاکید کرد و گفت: بودجه کشور هم نیازمند اصلاح ساختاری بوده و با جلوگیری از هدر رفت منابع کشور می‌توانیم برابر 3.4 درصد تولید ناخالص کشور رشد کنیم.

نهاوندیان یکی از آسیب‌های ساختاری کنونی دولت را ناشی از بی اعتمادی متقابل بخش خصوصی و سیاست‌گذاران دانست و اضافه کرد: غلبه بدبینی به بخش خصوصی، موجب دولتی شدن همه چیز شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های خصوصی سازی گفت: میزان تحقق این سیاست‌ها متناسب با آرمان‌ها نیست زیرا همگرایی بین دولت و بخش خصوصی یا وجود نداشته یا ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی از افزایش نرخ ارز خشنود نیست، خاطرنشان کرد : در برخی زمینه‌ها از جمله صادرات از همین افزایش نرخ ارز می‌توان استفاده کرد.

نهاوندیان التهاب زدایی از بازار ارز را خواستار شد و گفت: صنعتگر برای برنامه‌ریزی اقتصادی نیازمند ثبات در بازار است و باید به سیاست‌گذار اطمینان بدهد که حرف و عملش یکی است.

وی در پایان با بیان اینکه انتظار از تبریز پیشگامی در جنگ اقتصادی است، یادآوری کرد: آذربایجان شرقی شاهراه ارتباطی کشور ما است و اکنون راهی بهتر از ارتباط مویرگی برای حفظ روابط اقتصادی با کشورهای دیگر نداریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: