جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
عجب شیر ما - مدیر مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز از انجام بیش از ۲۱ هزار عمل جراحی در این مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبری نامدارمدیر مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز گفت: از فروردین سال ۱۳۹۵ تا بهمن ماه سال‌جاری بالغ بر ۷۵ هزار و ۸۸۶ فقره عمل جراحی توسط اساتید مجرب این مرکز با موفقیت به انجام رسیده است.

وی گفت: از مجموع اعمال جراحی انجام شده در این مرکز به ترتیب ۲۶ هزار و ۵۲۶ مورد در سال ۹۵ و ۲۷ هزار و ۴۲۶ در سال ۹۶ و ۲۱ هزار و ۹۳۷ مورد عمل جراحی مربوط به سال ۹۷ بوده که در گروه‌های مختلف جراحی در مرکز آموزشی و در مانی امام رضا (ع) تبریز به انجام رسیده است.

نامدار ادامه داد: علاوه بر اعمال جراحی‌های عمومی جراحی‌های تخصصی مختلفی از جمله ارتوپدی، مغز، کلیه، ریه، عروق، پیوند اعضا و. در این مرکز انجام می‌شود که با بهره‌گیری از تجربیات بیش از ۴۰۰ استاد و رزیدنت فعال در این مرکز سعی در بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده در این مرکز خواهیم داشت.

مدیر بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، با اشاره به اهمیت پیوند اعضا در این مرکز افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا بهمن ماه سال‌جاری در مجموع بالغ بر ۱۲۵ مورد پیوند عضو در این مرکز به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: از کل تعداد اعمال پیوند عضو، تعداد ۶۳ فقره پیوند کلیه، پنج فقره پیوند کبد و ۵۷ فقره پیوند مغز استخوان در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز به انجام رسیده است.

اکبری در خصوص کمبود دارو در این مرکز اعلام کرد: با تمهیداتی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو این دانشگاه در نظر داشته‌اند در حال حاضر کمبود دارویی وجود نداشته و خدمات درمانی در این مرکز به صورت ۲۴ ساعته به هموطنان ارائه می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: