چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
راستگو:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: طبق آمار جمعیتی سال ۱۳۵۹، ایران به ازای هر ۲۳۰ نفر یک شهید داده است که این قابل ستودنی است و بیانگر ارزش و جایگاه شهداست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علیار راستگو در ششمین جشنواره اسوه‌های مقاومت آذربایجان‌شرقی در سالن جمهوری استانداری اظهار داشت: چند روز پیش دیداری با سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز داشتم که وی در این دیدار حادثه خوجالی را غیرقابل فراموش می‌دانست و من هم دفاع مقدس را امری فراموش نشدنی مطرح کردم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احیای فرهنگ ایثار و شهادت است که گسترش یافته است، گفت: اگر به جریان‌های دیگر دنیا توجه کنید خواهید دید که جریانی شروع شده ولی دوامی نداشت، چراکه در آنجا فرهنگ ایثار و شهادت تبیین نشد.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: طبق آمار جمعیتی سال ۱۳۵۹، ایران به ازای هر ۲۳۰ نفر یک شهید داده است که این قابل ستودنی است و بیانگر ارزش و جایگاه شهدا است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ و ایثار شهدا نبود، قطعا نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران هم نبود، افزود: ما جوانانی در دفاع مقدس داشتیم که برای آزادسازی معبرها، به روی مین می‌رفتند و در این امر از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر بادی که وزیده به تبع آن خاکی از کشور جدا شده است ولی بعد از انقلاب اسلامی و حتی در بحرانی‌ترین شرایط دفاع مقدس نیز جوانان اجازه تعرض حتی به یک وجب از خاک کشورمان را ندادند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی به خوبی می‌داند که جوانان ایران به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را در رگ‌های خود جای داده‌اند، از این‌رو به هراس افتاده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: