شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
پزشکیان:
عجب شیر ما - نایب رییس مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: برای این پروژه ها اعتبار، اختصاص داده شده اما تاکنون تکمیل نشده‌اند. ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه ها تکمیل شوند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان اظهار داشت: در صورتی که انتخابات نمایندگان استانی شود فشاری که بر نمایندگان برای توسعه روستا و شهر وجود دارد کاهش پیدا می‌کند و آنها می‌توانند وسیع‌تر فکر کنند اما در حال حاضر نمایندگان باید پاسخگوی مردم شهر و روستای حوزه انتخابیه خود باشند در نتیجه تلاش می کنند در بودجه سهمی به منطقه خود اختصاص دهند اما نیمه تمام رها می شود پول هزینه شده اما نتیجه به دست نمی‌آید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نگاه به بودجه استانی باشد می‌توان اعتبارات هر سال را برای چند پروژه محدود اختصاص داد و آنها را به اتمام رساند در صورت تحقق این مهم بودجه سال بعد برای اجرای سه پروژه دیگر استفاده می‌شود. این در حالی است که در حال حاضر برای تمام پروژه‌های کشور اعتبار تخصیص داده می‌شود اما هیچ یک به اتمام نمی‌رسد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه استانی شدن انتخابات باعث عدم پاسخگویی نمایندگان به مردم روستاهای کوچک می‌شود، بیان کرد: کشور پول محدودی دارد بنابراین تخصیص اعتبارت موجود در بودجه باید اولویت‌بندی صورت گیرد؛ اگرچه در این اولویت‌بندی ممکن است ۱۰ سال بعد برای اجرای پروژه‌ای در یک منطقه اعتبار اختصاص داده شود اما با شیوه کنونی نیز تا  20 سال آینده مشکل همان منطقه حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای این پروژه ها اعتبار، اختصاص داده شده اما تاکنون تکمیل نشده‌اند. ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه ها تکمیل شوند باید اعتبارات کشور را با اولویت خرج کنیم و به جای پخش پول، اعتبارات را در یک منطقه متمرکز کرده و پروژه ها را تکمیل کنیم و سال بعد به دنبال حل مشکل منطقه بعدی برویم.

پزشکیان با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارت کم موجود در کشور به جای پیشرفت پروژه‌ها، صرف نگهداری از آن می‌شود، تاکید کرد: برای اجرای پروژه‌ها با پیمانکاران قرارداد منعقد می شود اما از آنجایی که پولی به آنها پرداخت نمی شود کار بر زمین می ماند و هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود؛ در حال حاضر هزینه ساخت و ساز و اجرای پروژه مصرف می شود اما در نهایت 30 درصد نتیجه به دست می آید با این روش اعتبارات محدود کشور حیف و میل می شود.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات یک قدم به جلوتر است نه حل کامل قضیه، افزود: نمایندگان و مجلس باید کل کشور و اولویت آن را ببیند. اگر مجلس سالانه یک موضوع را در دنبال می‌کرد و اعتبارات لازم برای تحقق آن پیگیری می شد پس از چهل سال مشکلاتی مانند راه آهن، آب و... در کشور وجود نداشت. ما برای همه نیازهای کشور اعتبار اختصاص دادیم اما هیچ یک از مشکلات کاملا حل نشد. این روش از نظر علمی منطقی نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: