جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سوء استفاده افراد ذی‌نفوذ از بیمه قالیبافان، گفت: بیش از 20 هزار غیرقالیباف از این طریق بیمه شده‌اند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس ، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در شانزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به «بررسی و احصاء موانع اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم» اظهار داشت: مشکلی در قانون جدید مالیات‌های مستقیم مشاهده نمی‌کنیم؛ بلکه مسئله اصلی در درآمدزایی واحدهای تولیدی است که به هر صورت ارائه هر نوع مالیاتی را برای ایشان سخت کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هر قانونی که توسط مجلس ابلاغ می‌شود دولت خود را مکلف به اجرای آن می‌داند و دولت تدبیر و امید هیچگاه نمی‌تواند از اجرای یک قانون مصوب سرباز زند.

وی افزود: ما به جای اینکه ماده به ماده قانون مالیات‌های جدید را تحلیل و عیب‌یابی کنیم باید به طرح کلی مسائل و مشکلات پرداخته و سعی در رفع آنها کنیم.

جبارزاده با اشاره به جو روانی نامطلوب حاکم بر عرصه تولید کشور بر اثر طرح مسئله اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم کشور اذعان داشت: مشکلی در قانون جدید مالیات‌های مستقیم مشاهده نمی‌کنیم؛ بلکه مسئله اصلی در درآمدزایی واحدهای تولیدی است که به هر صورت ارائه هر نوع مالیاتی را برای آنان سخت کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم زمان اجرای قانون کمی به تعویق افتد تا بحث پسا تحریم بیشتر جا افتد و خیزی که صنعت خود را به سمت شکوفایی برداشته است محقق شود.

این مسئول قابل رویت بودن حساب افراد توسط سازمان امور مالیاتی را یکی دیگر از نگرانی‌های موجود در ارتباط با قانون جدید مالیات‌های مستقیم کشور دانست و گفت: این مسئله می‌تواند در سیستم بانکی کشور نیز اثرات نامطلوبی از خود به جای گذارد.

جبارزاده ابراز داشت: مع الوصف لازم است نامه‌ای از طرف شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی نگاشته شده و به طرح مسائل کلی مبتلا به پرداخته شود تا از سوی کمسیون اقتصادی مجلس مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی شدن طرح پنجره واحد تجاری در استان، متذکر شد: برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت این سامانه چندان مورد استقبال تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف قرار نگرفته و به نظر می‌رسد ضعف زیرساخت‌های اینترنتی و آموزشی مهم‌ترین علت این اتفاق باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ما هر قدر بتوانیم امکان دسترسی متقاضیان را به اینترنت سهل‌تر و خدمات را در دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهیم موجب تقویت سامانه پنجره واحد و افزایش کارآیی آن می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: تاکید ما این است برای رعایت حقوق متقاضیان افزایش کارآیی سیستم پنجره واحد در اولویت قرار گیرد تا تمام فرآیندهای اخذ مجوز و صدور استعلامات از این طریق انجام شود.

صرف ماهانه 5 میلیارد تومان در استان برای حق بیمه قالیبافی غیرقالیبافان

جبارزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سوء استفاده افراد ذی‌نفوذ از بیمه قالیبافان، یادآور شد: بیش از 20 هزار غیرقالیباف از این طریق بیمه شده‌اند و در استان ماهانه 5 میلیارد تومان به نام قالیباف به این افراد حق بیمه پرداخت می‌شود.

این گزارش حاکی است شانزدهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

گزارش روند اجرایی شدن پنجره واحد تجاری استان؛ بررسی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ ارائه نتایج جلسات کارشناسی«بررسی و احصاء موانع اجرای قانون جدید مالیات های مستقیم»، بررسی روند اجرایی احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی تبریز و بررسی پیشنهاد لحاظ نمودن حق عضویت پرداختی توسط شرکت ها از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز بود.

برچسب ها: استاندار ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: