يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان:
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان اینکه ۲۰ درصد از انرژی مصرفی موسسات دولتی و عمومی باید از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود، گفت: چنانچه اقدامی از سوی نهادهای یاد شده صورت نگیرد، ۲۰ درصد از برق مصرفی این موسسات به صورت آزاد محاسبه می‌شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از  فارس، افشین روشن‌میلانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه 20 درصد برق مصرفی ساختمان‌های ادارات طبق بخشنامه هیات دولت باید از انرژی خورشیدی تامین شود، اظهار داشت: براساس بودجه 98 در غیر این صورت با قیمت تمام شده محاسبه می شود  در این مدت چنانچه اقدامی از سوی نهادهای یاد شده صورت نگیرد، ۲۰ درصد از برق مصرفی این موسسات به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی افزایش بازده و کاهش شدت مصرف انرژی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز کشور عنوان کرد و افزود: هدف ما باید در صنعت برق و سایر صنایع این باشد که به ازای هر کیلووات برق مصرفی بتوانیم ارزش‌ افزوده‌ای بیشتر از دیروز ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با بیان اینکه ایران در حال حاضر خدمات فنی و مهندسی صنعت برق و نیروگاه به 40 کشور دنیا صادرات دارد، گفت: 90 درصد صادرات خدمات مهندسی کشور به خارج به صنعت برق مربوط می شود.

روشن میلانی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید برق در رتبه 14 جهان و مقام اول خاورمیانه قرار دارد، اظهار داشت: برق منطقه‌ای آذربایجان( در استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل) با کشورهای ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان تهاتر انرژی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه 40 برابر صادرات واردات برق انجام شده است، خاطرنشان کرد: با کشور ارمنستان در قبال خرید گاز از ایران به ارزش همان میزان واردات برق انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان  گفت: 14 پروژه نیز با هزینه 132 میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای آذربایجان در هفته دولت و سایر مناسبت‌های سال جاری افتتاح شده و 29 پروژه نیز در استان آذربایجان شرقی با اعتبار 40 میلیارد تومان در حال اجراست.

    وی در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه‌های در حال احداث در آذربایجان شرقی، اظهار امیدواری کرد که فاز اول نیروگاه هریس با ظرفیت تولید 180 مگاوات برق تا تابستان سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد و نیروگاه بناب نیز در کلاس F با ظرفیت 145 مگاوات توسعه می‌یابد.

روشنی‌میلانی در رابطه با وضعیت نیروگاه سیکل ترکیبی ایلخچی، خاطرنشان کرد: باتوجه به سستی خاک آن منطقه و هزینه بالای فوندانسیون‌ریزی، این نیروگاه به نیروگاه بناب انتقال می‌یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان از فعالیت 9 نیروگاه خصوصی با 50 مگاوات در استان خبر داد و گفت: امسال دولت با قیمت‌های تضمینی 20 میلیارد تومان برق خریداری کرده است.
 
وی با اشاره به تولید انرژهای تجددپذیر در استان تصریح کرد: احداث نیروگاه بادی توسط بخش خصوصی با ظرفیت 15 مگاوات در آق کندی شهرستان میانه در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در رابطه با جزئیات مصرف برق در استان، گفت: 32 درصد مصرف برق استان خانگی، 32 درصد صنعتی، 18 درصد کشاورزی، دو درصد روشنایی معابر و هشت درصد نیز سایر موارد است.
 
روشن‌میلانی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی ها سال آینده میزان مصرف برق در زمان پیک بار 7 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: برای این امر 5 هزار و 200 مگاوات با ورود نیروگاه‌های جدید در کشور تامین خواهد شد اما برای باقی‌مانده میزان مصرف باید مدیریت شود تا خاموشی نداشته باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: