جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز خبر داد:
عجب شیر ما - دبیر و سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز از ثبت نام 54 نفر برای شرکت در انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 25 نفر در بخش بازرگانی، 4 نفر در معدن، 16 نفر در عرصه صنعت و 9 نفر در بخش کشاورزی فعال هستند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، عبدالرحمن ارشدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم دقت در ایجاد و انتخابات قوی و صحیح تاکید و اظهار کرد: در کل کشور 34 اتاق بازرگانی وجود دارد که 36 هزار نفر عضو فعال حقیقی و حقوقی دارند.

وی افزود: تعداد یک هزار و 930 نفر در استان آذربایجان‎شرقی عضور فعال اتاق بازرگانی تبریز هستند که 70 درصد این افراد را اعضای حقوقی و 30 درصد را اعضای حقیقی تشکیل می‎دهد.

ارشدی با اشاره به قدمت تاریخی و تاثیرگذاری اتاق بازرگانی تبریز اذعان داشت: برای ایجاد اتاق بازرگانی اولین قدم اعلام آمادگی افراد توانمند برای کاندیداتوری است که این مرحله طی شده و در استان 54 نفر ثبت نام کرده‎اند از این تعداد حدود 25 نفر در بخش بازرگانی، 4 نفر در معدن، 16 نفر در عرصه صنعت و 9 نفر در بخش کشاورزی فعال هستند.

دبیر و سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: از افراد ثبت نام کننده 33 نفر حقوقی و 21 نفر به شکل حقیقی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی داشتن تابعیت ایرانی، اعتقاد به جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه ورشکستی به تقصیر و تقلب را از شرایط عمومی شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی عنوان و تصریح کرد: افراد حقیقی شرکت کننده در انتخابات باید سابقه 36 ماه عضویت فعال در اتاق و اعضای حقوقی علاوه بر 36 ماه سابقه، 6 ماه سابقه عضویت در هیات مدیره یا مدیریت عاملی داشته باشند.

ارشدی با بیان اینکه 11 اسفند روز اخذ رای به شکل تمام الکترونیکی است، ادامه داد: 8 روز قبل از انتخابات تبلیغات به مدت یک هفته شروع می‎شود و خارج از این مدت قانونی نباید اقدامی که شائبه تبلیغ داشته باشد از سوی کاندیداها صورت گیرد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی توضیح داد: لیست کاندیداهای نهایی به ترتیب الفبا ارائه خواهد شد و حداکثر دقت برای عدم تداخل آراء و اشتباه انتخاباتی صورت می‌گیرد و تردد کاندیداها در روز انتخابات در اطراف محل اخذ رای ممنوع است.

وی گفت: اعضای فعال اتاق که حداقل سابقه یک سال عضویت در اتاق بازرگانی را داشته باشند می‎توانند برای انتخاب اعضای هیات نمایندگان شرکت کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: