پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی :
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری تبریز به جای جلب مشارکت مردم، به سمت کارمند سالاری و دیوان سالاری رفته است، تاکید کرد: این اقدام باعث شده است، شهرداری به یک دستگاه فربه تبدیل شده و چابکی لازم را نداشته باشد.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا،محمداسماعیل سعیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری تبریز در مقایسه با 10 الی 20 سال گذشته، شرایط بسیار سختی را سپری می‎کند، چرا که از گذشته درآمدهای پایداری برای این مجموعه، اندیشیده نشده و این امر به یکی از معضلات اصلی شهرداری تبدیل شده است و اگر شاخص‌های تامین درآمد جابجا شود، شهرداری در تامین هزینه‌های ضروری هم مشکل خواهد داشت.
 
وی با اشاره به تعدد نیرو در شهرداری تبریز، گفت: شهر پرجمعیتی مثل استانبول، تنها حدود پنج هزار نفر پرسنل دارد و شهری مثل تبریز، طبق آماری که چندان هم درست به نظر نمی‎رسد، از 12 الی 14 هزار نیرو دارد.
 
وی، تامین هزینه‎های شهرداری را از دیگر مشکلات این مجموعه دانست و افزود: طبیعی است که با وجود این تعداد از نیروی انسانی در شهرداری و نبود درآمد پایدار، تامین هزینه‌ها هم مشکل بوده و به تازگی، تعدادی از کارکنان شهرداری تبریز هم در اعتراض به تاخیر در پرداخت حق و حقوقشان، اعتراض کرده بودند.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی شهرداری تبریز، در برخی موارد، توانایی تامین حقوق کارکنان را هم ندارد، طبیعی است که نمی‌تواند به پروژه‌های عمرانی هم رسیدگی کند.
 
وی اضافه کرد: از طرفی هم، موعد پرداخت وام‌های تعدادی از پروژه‌های عمرانی که برخی‎شان هنوز هم نیمه کاره هستند، سر رسیده است، باید برای حل مشکلات موجود، فکر اساسی شود، این مشکلات مختص شهرداری تبریز نبوده و تمامی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور با این مشکل روبه‌رو هستند.
 
وی افزود: تمامی دستگاه‎ها از جمله دولت، مجلس و شورا باید با همکاری هم، راهکارهای لازم را برای تعریف منابع پایدار برای شهرداری و حل سایر مشکلات این مجموعه ارائه دهند تا شهرداری به مجموعه‎ای چابک تبدیل شود، یکی از این راهکارها، جذب سرمایه‎گذار است، مثلا در بافت فرسوده که بخشی بر عهده دولت و بخشی بر عهده شهرداری بوده، استفاده از ظرفیت سرمایه‎گذاران، کارساز است.
 
سعیدی تاکید کرد: مشکلات ساختاری نیز از دیگر مشکلات شهرداری بوده و در این میان، مشکلات فرهنگی هم مضاعف است، شهری مثل توکیو را در نظر بگیرید که جمعیتی معادل با تهران، دارد، اما خبری از پاکبان در خیابان‎های این شهر نیست، چرا که فرهنگ سازی برای تمیز نگه داشتن شهر، از همان ابتدا و در مدارس، آموزش داده می‎شود و هر شهروند، مسئول تمیز نگه داشتن شهر است.
 
وی در پایان با تاکید بر این که برای رفع مشکلات موجود در شهرداری، نیاز به اصلاحات ساختاری، قوانین، ایده و عملکرد است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، همه باید برای تغییر رویه، تلاش کنیم، در غیر این صورت، هر شهرداری هم بیاید، این مشکلات وجود خواهند داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: