يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر
عجب شیر ما - با برگزاری آئین تودیع و معارفه در محل شهرداری شهرستان عجب شیر که در آن گروهی از مهمانان و مسئولان بلند پایه اداری، انتظامی و نظامی و نیز اعضاس شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری حضورداشتند، از خدمات مهندس قادری تجلیل و کلید شهرداری عجب شیر در دستان دکتر رضا رحمت الهی قرار گرفت.


به گزارش عجب شیر ما، مهندس قاسم نژادیان رئیس شورای اسلامی شهرستان عجب شیر در این آئین به بررسی عملکرد مهندس قادری شهردار سابق عجب شیر پرداخت و گفت : مهندس قادری در دوران مسئولیت خود تلاش شبانه روزی داشت و خدمات ارزنده و ماندگار عرضه کرد و تجارب این مسئول تلاشگر و خدوم باید در اختیار شهردار جدید عجب شیر قرار بگیرد.

وی بر لزوم استفاده از انرژی جوانان در عرصه های سازندگی جامعه تاکید کرد و افزود: اگر مسئولان در عرصه های مختلف خود را از حواشی و جناح بازی دور نمایند، امکان خدمت به شهروندان و پیشرفت جامعه فراهم خواهد شد. دکتر رحمت الهی از نظر اعضای شورای اسلامی برای شهرداری عجب شیر گزینه مناسبی است و به واسطه فعالیت های شهردار جدید و همکاری و تعامل سایر مسئولان، شاخص های زندگی مردم عجب شیر ارتقاء خواهد یافت.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان عجب شیر رسیدگی به مشکلات کارکنان شهرداری عجب شیر را با اهمیت دانست و تصریح کرد: کارکنان شهرداری عجب شیر از لحاظ بیمه تکمیلی، عدم تغییر وضعیت نیروهای قراردادی، امکانات رفاهی و اعزام به مسافرت های زیارتی وتفریحی مشکلاتی دارند که با تدابیر شهردار جدید در جهت حل و فصل آنها و ایجاد رضایت مندی و انگیزه اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد.

 حجت الاسلام شربیانی امام جمعه شهرستان عجب شیر نیز در این آئین خدمات شهردار سابق عجب شیر را قابل توجه خواند و اظهار داشت : تلاش های مهندس قادری شهردار سابق شهرستان عجب شیر در دوران مسئولیت ارزشمند و قابل تقدیر است و ایشان با فعالیت های پربرکت خود و خدمت به شهروندان غیور و ولایی شهرستان عجب شیر خاطره شیرینی از خود در اذهان مردم شهرستان عجب شیر ایجاد کرد.

 وی به بیان خصوصیات اخلاقی شهردار جدید شهرستان عجب شیر پرداخت و افزود: مردم به خوبی شاهد مبانی اعتقادی، پاکدستی و صداقت مهندس رحمت الهی در فرمانداری بوده اند و انتظار می رود خدمات ایشان به عنوان شهردار با همکاری و حمایت کلیه دست اندرکاران شهری محسوس تر باشد به ویژه که برخی از حوزه ها از جمله عمران شهری و حقوق شهروندی در شرستان عجب شیر تا اندازه ای مغفول مانده و باید در مرکز توجه باشد.

 امام جمعه شهرستان عجب شیر اهمیت معماری اسلامی را در برنامه های توسعه شهری یاد آور شد و تصریح کرد: رسول گرامی اسلام حضرت محمد( ص) می فرمایند: همسایه نباید خانه خود را آنقدر بلند بسازد که باعث آزار و اذیت همسایه های دیگر شود. این اصل اساسی و نیز سایر شئونات اخلاقی و فرهنگی باید در ساخت و سازها لحاظ شود و موضوع معماری اسلامی در برنامه های توسعه شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

   مهندس اصغرپور فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این آئین بر لزوم رفاه جامعه، تامین در آمدهای شهرداری توسط مردم، توزیع عادلانه منابع، تحقق زیر ساخت ها و زیبا سازی شهرستان عجب شیر تاکید کرد.

وی شهرستان عجب شیر را شایسته تحول اساسی دانست و افزود: باید در زمینه های مختلف حداکثر تلاش در جهت تحقق خواسته های مردم شهرستان عجب شیر صورت بگیرد و خدمات مسئولان و سازمان های مختلف از کیفیت مناسب و قابل قبول مردم شریف این شهرستان برخوردار باشد

 فرماندار شهرستان عجب شیر همچنین بر لزوم بهینه سازی سیستم اطلاعات و ارتقاء جایگاه شهرداری عجب شیر، ساماندهی منابع انسانی موجود، تهیه و تدوین بودجه مناسب، برنامه ریزی برای ایجاد درآمد پایدار، مقابله با حاشیه نشینی، ترمیم بافت های فرسوده ، رفع خطر منا حادثه خیزو ایجاد اتوماسیون اداری در تشکیلات شهرداری شهرستان عجب شیر تاکید کرد.

دکتر مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر امورر شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آئین انتخاب آقای رحمت الهی را به عنوان شهردار شهرستان عجب شیر به فال نیک گرفت و گفت: انتخاب آقای دکتر رحمت الهی به عنوان شهردار جدید شهرستان عجب شیر مایه خرسندی است، چرا که از نزدیک خدمات ایشان را دوران مسئولیت فرمانداری شاهد بوده ام.

 وی افزود: نحوه مدیریت شهرداری در بهبود زندگی مردم یک منطقه تاثیر زیادی دارد و در صورتی که تلاش های شهردار جدید با مشارکت همه جانبه آحاد مختلف مردم و همیاری سایر سازمان ها همراه باشد، در فواصل زمانی معین، عمران و آبادی قابل ملاحظه تری را ایجاد می کند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهر خوب اصولاً توسط شهروندان آن ساخته می شود و بدون عنصر همیاری و مشارکت نمی توان به پیشرفت رسید و شهرستان عجب شیربا برنامه های اساسی و زیربنایی می تواند در میان سایر شهرستان ها به عنوان الگو و پایلوت مطرح باشد.

 در ادامه این آئین مهندس قادری شهردار سابق به بیان برخی از اقدامات خود در شهرستان عجب شیر پرداخت و گفت:  در دوران مسئولیت خود در جهت پرداخت حقوق معوقه پرسنل شهرداری و به روز کردن آن و پیشبرد امور در دوران رکود با همکاری پرسنل و شورای اسلامی شهر تلاش کرده ام و گزارش آن ازطریق رسانه ها به مردم اعلام شده است.

وی از برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی جوانان، ایجاد پارک ویژه بانوان، حل مشکل آب گرفتگی، آسفالت کاری، جدول کشی  پیاده سازی، پروژه پسماند و... در قالب 17 طرح به عنوان بخشی از فعالیت های خود در دوران مسئولیتش در شهرداری عجب شیر یاد کرد.

مهندس قادری از حمایت های همه جانبه مسئولان قدردانی کرد و ضمن تشکر از حسن انتخاب شورای اسلامی برای دکتر رحمت الهی به عنوان شهردار جدید شهرستان عجب شیر آرزوی موفقیت نمود.

دکتر رحمت الهی شهردار جدید شهرستان عجب شیر نیز از اعتماد شورای اسلامی شهر تشکر کرد و گفت: خداوند را شاکرم که که بار دیگر توفیق خدمت به مردم شریف عجب شیر را به اینجانب ارزانی داشته است.

وی افزود : پدیده شهر و شهروندی زائیده رقابت بین شهرهاست و درک این مسئله اساسی مدیران را در تدوین و پیشبرد بهینه امور یاری می دهد.

شهردارجدید شهرستان عجب شیر تصریح کرد: مدیران یک جامعه بی نیاز از انتقاد نیستند و همراهی مردم و مسئولان و ارائه راه کارهای مورد لوزم زمینه ساز طراحی و اجرای برنامه های راهبردی و توسعه ساختاری این شهرستان خواهد شد.

گفتنی است شهردار سابق شهرستان عجب شیر چندی پیش به افتخار بازنشستگی نائل شد و در آئین تودیع و معارفه مورد تجلیل قرارگرفت.

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: