جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان‌شرقي عنوان کرد:
عجب شیر ما - مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: پیشگیری از مهاجرت روستایی به شهری و تثبیت جمعیت در روستاها،، اتفاقی است که از شعار به عمل تبدیل شده است.


به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، "قربان محمدی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌هاي اخير اجراي طرح‌هاي عمراني بزرگ توسط دستگاه‌هاي اجرايي خدمات‌‌رسان و به خصوص اجراي طرح هادي روستايي توسط بنياد مسكن و اعطاي وام‌ها براي مسکن روستايي تسهيل شده که استقبال مردم هم خوب بوده است و رسيدگي به روستاها، نگه داشتن روستايیان در محل توليد و کار و فراهم کردن زمينه يک زندگي سالم و همراه با امرار معاش کافي، بزرگترین خدمت به مردم و نظام است.

وي افزود: دولت تدبیر و امید معتقد است که اقدامات خوب و شايسته‌اي در زمینه مقاوم سازي واحدهاي مسكوني و اجراي طرح‌هاي هادي، توسط بنياد مسكن در روستاها انجام شده و باید این فعالیت‌ها ادامه يابد.

محمدی با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی امر روستاهاست، خاطرنشان کرد: برای توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت روستایی، ضروری است خدمات لازم به آنها داده شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش بودجه و اعتبار برای روستاهای استان طي سال‌هاي آینده، عنوان کرد: در صورتی که اعتبار بيشتري براي روستاهاي استان تخصيص يابد، خدمات بهتر و موثرتری را برای روستايیان به خصوص در بخش مسکن روستایی انجام می دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: حمایت خوب از روستاها به نفع دولت است؛ چرا که مهاجرت روستاییان به شهرها دولت را متحمل هزینه می کند و اين درحالي است که با 50 درصد هزینه در روستاها، می‌توان جلوی مهاجرت روستایی را گرفت.

به گفته وی، روستاییان برای داشتن مسکن امن، ضروری است برای دریات تسهیلات و مقاوم سازی خانه هایشان اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه باید به حفظ معماری اصیل روستایی توجه شود، اظهار کرد: باید براي هدايت مردم به سوي استفاده از نماهايي که ويژگي معماري روستاها را حفظ مي کند، چاره انديشي شود.

وی با بیان اینکه كشور ایران در زمره حادثه خیزترین کشورهای جهان محسوب مي شود، گفت: امیدواریم با اجرای طرح مقاوم سازی در روستاهای استان بقیه خانه ها نیز از مزایای این طرح بهره مند شده و در برابر حوادث و زلزله مقاوم شوند.

برچسب ها: مهاجرت ، روستا ، شهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: