جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
عجب شیر ما - براساس گزارش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از حوزه نشر کتاب در این استان؛ تبریز، اهر و بناب در رده اول تا سوم قرار دارند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماه نخست سال ٩٧؛ پس از تهران، قم و خراسان رضوی از نظر آمار کتاب‌های منتشر شده، آذربایجان‌شرقی با ١١٧۴ عنوان کتاب در رده‌ی چهارم کشوری قرار گرفت.

وی به عملکرد ناشران فعال دارای پروانه نشر استان در هشت ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: انتشارات اختر، ییلاق قلم، آذین گستر، چیت‌سازان و آلتین جزو پنج انتشارات فعال استان در این بازه‌ی زمانی محسوب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به پراکندگی جغرافیایی انتشار کتاب‌ها در این استان، اظهار کرد: به ترتیب تبریز با ١١٢٢ عنوان، اهر با ٢۴ عنوان، بناب با ١٩ عنوان، مرند با ۶ عنوان، میانه با ٢ عنوان و مراغه با ١ عنوان در این رتبه بندی قرار گرفته‌اند.

محمدپور افزود: براساس اعلام خانه کتاب، انتشارات اختر از آذربایجان‌شرقی با ٩٣ عنوان کتاب منتشر شده در میان ۵٠ ناشر عمومی پرکار در هشت ماه نخست سال جاری در سطح کشور قرار دارد.

گفتنی است؛ اهر سال گذشته نیز بعد از تبریز مقام دوم استان را در نشر کتاب کسب کرده بود و این موفقیت نتیجه فعالیت انتشارات شمیسا در اهر است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: