يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
عجب شیر ما - رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه طبق قانون در سر درب مغازه ها ممنوع است، از پلمپ 34 واحد صنفی در استان به دلیل بی توجهی به این موضوع خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا هنردوست روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای دستورالعمل ممنوعیت قانونی استفاده از عناوین بیگانه بر سر درب مغازه ها و برخورد قانونی با واحدهای صنفی که از تابلوهایی با خط و اسامی لاتین و غیرمتعارف استفاده می کنند، طرح نظارت بر این صنوف در سطح استان انجام می شود.
وی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در این طرح بالغ بر یکهزار و 136 واحد صنفی را به صورت محسوس و غیرمحسوس بازدید و به 838 نفر از مدیران این واحدها آموزش های لازم را ارائه دادند.
هنردوست اضافه کرد: از مدیران 173 واحد صنفی نیز تعهدات لازم برای رعایت شئونات و ضوابط اماکن عمومی و استفاده نکردن از تابلو یا نشانه هایی که به طور انحصار به خط غیر فارسی (لاتین) تنظیم شده باشد، اخذ شده است.
وی ادامه داد: در این طرح 91 فقره از تابلوهای نامأنوس و غیرمتعارف نصب شده در سر درب مغازه ها جمع آوری و 34 واحد صنفی دیگر که به تذکرات بی توجهی و بر استفاده از تابلوهای بیگانه پافشاری می کردند با رعایت ضوابط قانونی پلمب شد.
این مقام انتظامی گفت: طرح برخورد با صنوفی که از القاب و اصطلاحات بیگانه که به نوعی ترویج فرهنگ ضدارزشی باشد به طور مستمر ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: پلمپ ، واحد صنفی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: