شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در این استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این طرح تمام کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه می‌شوند، تصریح کرد: طبق هدف گذاری اداره کل بهزیستی استان، مقرر شده تمام کودکان گروه سنی ۳ تا ۶ ساله استان غربالگری چشم شوند.

وی خواستار همکاری خانواده‌ها شد و افزود: هزار و ۲۰۰ پایگاه سیار و ۲۲۵ پایگاه ثابت در مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی این طرح را اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: این طرح از اول آبان ماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت، این طرح در تمامی مهد‌های کودک، خانه‌های بهداشت و مجتمع سلامت استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان حدود ۱۶۸ هزار و ۴۶۴ کودک مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۳ مورد مشکوک به تنبلی چشم گزارش شد و یک هزار و ۱۰۰ نفر کودک مبتلا به تنبلی چشم، ۷ هزار و ۴۶۵ نفر عیوب انکساری چشم و ۵۵ کودک با سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شد.

وی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در سه سطح خبر داد و گفت: این طرح در سطح اول در مهدکودک‌ها و پایگاه‌های سیار انجام شده و کودکان با علائم و نحوه اجرای غربالگری آشنا می‌شوند، بعد از این مرحله کودکانی که مشکوک به تنبلی چشم هستند به سطح دوم غربالگری و معاینه با دستگاه بینایی سنجی ارجاع داده می‌شوند و پس از معاینه در صورت وجود مشکل تنبلی چشم کودک، آن را به خانواده‌ها ابلاغ می‌کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: