سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
فرمانده سپاه عاشورا :
عجب شیر ما - فرمانده سپاه عاشورا گفت: نخبگان جامعه به عنوان افسران جنگ نرم در مراکز دانشگاهی با تولید علم و تهذیب نفس نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از  روابط عمومی دانشگاه تبریز 'سردار سرتیپ پاسدار غلام عسگر کریمیان' در آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز افزود: نظام سلطه با تدوین برنامه های مختلف از جمله جنگ نرم به دنبال نفوذ در بین جوانان و خانواده های ایرانی است.
وی گفت: دانشگاهیان و بسیجیان با عقلانیت و روحیه جهادی و عمل انقلابی می توانند در بسیاری از کارها پشتیبان این انقلاب باشند.
رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی به خاطر پیشرفت های علمی ایران در عرصه های مختلف است، گفت: اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید اهتمام ویژه به توسعه علمی و با توجه به نیاز روز جامعه داشته باشیم.
دکتر محمدرضا پور محمدی افزود: وظیفه اصلی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حرکت به سوی مرزهای دانش و تولید علم نافع است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید ویژه دارند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، باید توجه ویژه ای نسبت به توسعه مسایل فرهنگی، اعتقادی و دینی جامعه داشته باشند، گفت: تشکل دانشجویی دانشگاه ها در تقویت و ترویج فعالیت های فرهنگی و اعتقادی دانشگاهیان نقش حیاتی و تعیین کننده دارند.
وی افزود: این تشکل دانشجویی با برگزاری برنامه های علمی - تحلیلی و کرسی های آزاد اندیشی برای توسعه همه جانبه جامعه کمک نمایند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم نگاه به گذشته، ارزیابی حال خود و نگاه راهبری و عمیق به آینده را برای موفقیت هر شخص و کشوری ضروری دانست.
'حجت الاسلام محمد انوری' افزود: در رژیم پهلوی بلایای زیادی بر سر ملت ایران آمد اما بعد از پیروزی انقلاب به کمک بسیجیان و دانشجویان راه پیشرفت و رسیدن به قله های تعالی ملت عزیز ایران در عرصه های مختلف فراهم تر شد و امروز از کشور به عنوان یک ابرقدرت منطقه یاد می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ملت و کشور ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند، گفت: ایران به برکت خون شهدا در معادلات منطقه ای و جهانی تاثیر گذار است و تداوم این مسیر ضروری است.
در این آیین 'هادی فکوری' به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز معرفی و از خدمات ' مهدی حسن زاده' تقدیر به عمل آمد.
دانشگاه تبریز در حال حاضر با بیش از 18 هزار نفر دانشجو و 580 نفر عضو هیأت علمی دارای 200 آزمایشگاه تخصصی و عمومی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: