جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
حسن نژاد در نطق میان‌دستور:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده‌ها یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد کشور است، تصریح کرد: با سیاست پولی و مالی موجود و شبکه بانکی و سیستم ارائه تسهیلات امیدی به بهبود آن نیست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری خانه‌ ملت، محمد حسن‌نژاد در نشست علنی امروز (26 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) و درگذشت ستارخان سردار استبدادستیز میهن و ضمن تشکر از کنترل تورم افسار گسیخته از سوی دولت، گفت: با افراطی گری در کنترل نرخ تورم سیاست های پولی و مالی اتخاذ شده که آینده اقتصاد کشور را خطرناک کرده و احتمال افزایش تورم ناشی از فشار ارزی را بر مردم را رد پیش خواهد داشت.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نگاه کاسب کارانه دولت به مقوله ارز ریسک بزرگی است که اقتصاد کشور را تهدید می‌کند، نرخ بالای بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده ها یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد کشور است که متاسفانه با سیاست پولی و مالی موجود و شبکه بانکی و سیستم ارائه تسهیلات امیدی به بهبود آن نیست.

وی افزود: یارانه دریافتی ثروتمندان همچنان چندین برابر یارانه دریافتی فقرا بوده و ضمن ادامه روند غلط هدفمندی یارانه‌ها، منت گذاری دولت برای پرداخت حق مردم به مردم عموم را آزار می‌دهد؛ سهام عدالت به سهام بی‌عدالتی تبدیل گشته و مردم استان‌های محروم سهامدار شرکت‌هایی کرده که اشتغال و درآمد استان‌های برخوردار را تامین نماید.

حسن‌نژاد بیان کرد: شاخص بازار سرمایه که دماسنج اقتصاد کشور است، بسیار نگران کننده بود و این نشانگر آن است که انتظار فعالان اقتصادی از آینده اقتصادی دولت تدبیر و امید به سوی ناامیدی می‌باشد.

وی درباره موضوعات پیش آمده در برنامه فیتیله افزود: متأسفانه در سال همدلی و همزبانی و علیرغم تأکیدات رهبری به حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه و نفوذ آن هم در شرایط حساس انتخاباتی، برنامه منفور فیتیله شبکه دو صداوسیما چنان خیانتی کرد که صدها شبکه معاند نظام در ده‌ها سال و چندین هزار ساعت برنامه‌ریزی نتوانستند یک صدم آن خیانت را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و وحدت ملی انجام دهند.

حسن نژاد با قدردانی از اقدام قاطع و به موقع رئیس سازمان صداوسیما و هوشیاری و بردباری مردم آذربایجان گفت: این اقدامات کافی نبوده است. از این رو از مسوولان قوه قضاییه و وزارت اطلاعات به جد می‌خواهم با حساسیت بالا موضوع را از دید امنیتی و بحث نفوذ مورد بررسی قرار دهند و سوالات بی‌پاسخ مردم ایران دوست آذربایجان جواب دهند؛ مبنی بر اینکه آیا پاداش رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آذربایجانی‌ها در رسمی کردن مذهب شیعه در ایران، استقرار مشروعیت، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و تأمین امن‌ترین مرزها در شمال غرب کشور توهین به هویت ملی و زبانی آن‌هاست؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: آیا کشور در قضیه توهین روزنامه ایران به هم وطنان آذربایجانی کم هزینه داد که این بار صداوسیما این راه خطای آزموده شده را می‌آزماید؟ آیا این توهین‌ها به اقوام قرار است ادامه‌دار باشد؟ تا کی علیرغم تأکیدات رهبری به حفظ وحدت ملی و ارزش قائل شدن به فرهنگ‌های بومی و محلی بایستی شاهد برتری جویی یک قوم به اقوام دیگر در رسانه ملی آن هم از طریق تمسخر و توهین باشیم؟

حسن‌نژاد ضمن اعلام انزجار از اقدام برنامه فیتیله درخواست شدیدترین برخوردهای قضایی با عاملان این اقدام تفرقه‌انگیز و خلاف امنیت ملی را کرد و افزود: از صداوسیما می‌خواهم نظارتش را تشدید کند تا شاهد تکرار این اعمال زشت علیه هیچ کدام از قومیت‌ها اعم از ترک، فارس، کرد، عرب، بلوچ، لر، ترکمن و غیره نباشیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن کامل قانون اساسی از جمله اصول 15 و 19 گفت: بعد از پیروزی دولت روحانی و وعده ایشان برای راه‌اندازی فرهنگستان زبان ترکی و آذربایجانی و تدریس این زبان در مدارس و دانشگاه‌ها شاهد اجرایی شدن وعده رئیس جمهور درخصوص تدریس زبان کردی بودیم. اکنون سوال مردم آذربایجان این است که با وجود گذشتن از 37 سال از عمر نظام و علیرغم تأکید قانون و اظهار علاقه رئیس جمهور چه عواملی باعث اجرایی نشدن قانون شده است؟

وی با بیان اینکه مسوولان باید اجازه دهند با اجرای قانون اساسی، فرهنگ غنی زبان آذربایجانی به فراموشی سپرده شود و یا هویت اصیلش را از دست دهد، تاکید کرد: از این رو تدریس زبان ترکی آذربایجانی ضمن بقای زبان و هویت بخش عظیمی از مردم ایران بهانه را از دست معاندان و بدخواهان جمهوری اسلامی گرفته و به وحدت بیشتر جهت حفظ تمامیت ارضی منتج می‌شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه در حال حاضر آذربایجان با خطر نابودی شهرها و روستاها به دلیل خشکی دریاچه ارومیه روبرو است افزود: از سوی دیگر شاهد تخصیص دو و نیم درصدی بودجه به استان آذربایجان شرقی علیرغم داشتن پنج درصد جمعیت کل کشور هستیم.

حسن‌نژاد از دولت خواستار شد که در زمان تدوین برنامه ششم توسعه به مشکلات استان آذربایجان شرقی توجه کند و اجازه ندهند این استان بیش از پیش عقب‌مانده‌تر و خالی از سکنه شود که به نفع مردم ایران نیست.
برچسب ها: بورس ، محمد حسن نژاد ، مرند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: